Czy europejskie samochody redukują emisję dwutlenku węgla? T&E (Transport and Environment) opublikował raport podsumowujący redukcję emisji CO2 i zużycie paliw przez nowe samochody w 2012 roku. Dokument jest już siódmym raportem z cyklu tych analiz.

W minionych latach T&E oceniało producentów samochodów w zakresie spełniania standardów emisji CO2, jakie zostały narzucone przez Unię Europejską do roku 2015 (średnio 130 g/km). Ostatnie badania skoncentrowane były na tym, jak producenci aut plasują się względem norm ustalonych na rok 2020, tj. wynoszących średnio 95 g/km. Komisja Europejska przygotowała propozycje w jaki sposób producenci mogą osiągnąć wyznaczony cel. Są one obecnie omawiane przez Parlament Europejski i Radę Ministrów.

Są dwa powody, dla których zmienił się rok docelowy, w  którym producenci samochodów powinni osiągnąć zamierzone przez UE cele. Poprzedni raport pokazał, że na rok 2015  poprzeczka została postawiona zbyt nisko, a przedsiębiorstwa są na dobrej drodze do spełnienia lub nawet „nad realizacji” ustalonych wymagań. Raport wykonany dla 2012 roku również potwierdza ten wniosek.

Najważniejsza konkluzja ostatniego raportu pozostaje niezmienna w odniesieniu do raportu z roku poprzedniego: wszystkie dostępne dowody wskazują na to, że przedsiębiorstwa w Europie spełniają wymagania redukcji CO2, stąd istnieje prawdopodobieństwo wcześniejszego osiągnięcia celu wyznaczonego na 2015 r., przewidującego emisję 130 g/km CO2. Jednakże pojawiają się fakty świadczące o tym, że oficjalne dane dotyczące emisji CO2 i zużycia paliwa niekoniecznie oznaczają rzeczywistą sytuację na świecie.

Źródło: Eltis

Tł. JD

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.