contentmap_plugin

edroga342Minister Andrzej Adamczyk podpisał program inwestycyjny dla rozbudowy drogi krajowej nr 94 na odcinku Modlnica - Giebułtów do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP. Podpisany został także program inwestycyjny dla rozbudowy DK nr 94 na odcinku Zederman - Jerzmanowice (II etap), co oznacza zapewnienie środków finansowych na rozbudowę drogi krajowej 94.

Odcinek drogi krajowej nr 94 pomiędzy Modlnicą i Giebułtowem zostanie rozbudowany z drogi jednojezdniowej do drogi dwujezdniowej. Przebudowane zostaną także trzy skrzyżowania na ronda dwupasowe, co pozwoli na zwiększenie przepustowości tego odcinka na długości ok. 1,7 km, a także poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Przebudowany odcinek rozpocznie się od skrzyżowania w Giebułtowie do węzła Modlnica, na skrzyżowaniu dk 94 z planowaną drogą ekspresową S52.

Odcinkiem drogi krajowej nr 94 pomiędzy Modlnicą i Giebułtowem, zgodnie ze średniorocznym pomiarem ruchu wykonanym w 2015 r. przejeżdża 20120 pojazdów/dobę, z czego 2277 to samochody ciężarowe. W porannych i popołudniowych godzinach szczytu wartości te wzrastają do tego stopnia, że tworzą się zatory. Wynika to z faktu, że w tych okolicach Krakowa intensywnie wzrasta od lat zabudowa mieszkaniowa, brak jest alternatywnej komunikacji kolejowej do Krakowa, za mała częstotliwość autobusowej komunikacji zbiorowej, ale jest dużo zjazdów do drogi krajowej i w efekcie jej przepustowość na tym odcinku się wyczerpuje. Dla porównania 5 lat temu, zgodnie z pomiarami, natężenie ruchu było tu o 26% mniejsze. Problem jest widoczny szczególnie w obrębie skrzyżowań, w okresie szczytowych natężeń ruchu pojazdów.

Projektowanie inwestycji rozpocznie się w 2017 r., a jej realizacja przewidziana jest w 2019 r.

Drugi etap rozbudowy DK nr 94 na odcinku 8 km, od miejscowości Zederman do Jerzmanowic, ma poprawić bezpieczeństwo ruchu i rozwiązać problem odprowadzania wód opadowych z drogi i sąsiadującego z nią otoczenia.

Na odcinku ponad 4,4 km wybudowane zostaną chodniki, powstanie 0,5 km ciągów pieszo-jezdnych oraz 6 zatok autobusowych. Przebudowane zostaną także 2 skrzyżowania w Gotkowicach i Jerzmanowicach oraz zjazdy indywidualne. Wybudowana będzie sieć kanalizacji deszczowej o długości 4 km, zbiorniki retencyjne wraz systemem studni chłonnych i zabudową zestawów podczyszczających ścieki deszczowe (osadniki oraz separatory substancji ropopochodnych). Przebudowane będą przepusty i most, jak również infrastruktura techniczna (sieci: gazowa, teletechniczna, światłowodowa, wodociągowa). Na odcinku 600 metrów powstaną ekrany akustyczne. Warstwy bitumiczne nawierzchni na całym przebudowywanym odcinku DK 94 będą wymienione.

Prace przygotowawcze, włącznie z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zaplanowane są na lata 2017-2018.
Realizacja rozbudowy zaplanowana została w systemie „projektuj i buduj” na lata 2019-2021.

Szacunkowy koszt rozbudowy DK nr 94 na odcinku Modlnica - Giebułtów oraz Zederman - Jerzmanowice wynosi ok. 63,5 mln zł.

Źródło: MIB, GDDKiA

Komentarze  
Andrzej
+1 #1 Andrzej 2016-12-01 12:16
Temat wyjatowo ciekawy ale tez bardzo trudny ze wzgledu na ilosc wlaczen , zjazdow do posesji , samych posesji i skrzyzowan.Mjejmy nadzieje ze nie zabierze sie za to zadna firma uwielbiajace bezmyslna sztampe (a takich jest gross) bo temat zostanie totalnie skopany.To musza zaprojektowac ludzie majacy duza wiedze i duza wyobraznie.Bo np zrobienie tam sztampowych rond spowoduje tylko wieksze korki ze wzgedu na bardzo duzy ruch samochodow wlaczajacych sie do DK94.Szczegolnie dotyczny to lewoskretow w strone Krakowa.Oby tym razem temat nie zostal skopany .Bo raz juz to zrobiono.Zycze przedstawicielom GDDKiA oddzial Krakow duzej dawki wyobrazni i odwagi.I oby tym razem kruterium najnizszej ceny nie bylo dominujacym bo za te najnizsze ceny potem generuja miliony godzin traconych przez kierowcow stojacych w korkach.Najnizsza cena nie zawsze jest najnizsza.
Cytować | Zgłoś administratorowi
jotka
0 #2 jotka 2016-12-02 07:47
Być może trzeba już zacząć budować nad ziemią, bo brakuje terenu?
Cytować | Zgłoś administratorowi
Andrzej
0 #3 Andrzej 2016-12-13 13:39
Cytuję jotka:
Być może trzeba już zacząć budować nad ziemią, bo brakuje terenu?

Nie sadze zeby ktos tam na to poszedl.W tunel na tym odcinku tez nikt nie pojdzie bo koszty ogromne.Jedynie dokladna analiza ruchu -szczegolnie poprzecznego - troche popawi sytuacje.Chyba ze mozna pojsc nowa trasa z wezla Modlnica ktora ominie Szyce,Wielka Wies i Bialy Kosciol.Oczywiscie znow duze koszty. Tam korkuje sie glownie przez sygnalizacje swietlna w Modlnicy przy BP, Biedronce i Lewiatanie.Jak jej nie bylo to ruch odbywal sie plynnie.Oczywiscie wlaczenie sie do tego ruchu w czasie natezenia graniczylo z cudem.Ktos mundry np zaprojektowal nowy wyjazd z Modnicy na DK94 i nie pomyslal o dodatkowym pasie wlaczenia.Ale ekrany postawil az do nieba.I ludziska tam stoja i stoja.Albo wyjazd od strony Gielbutowa.Rano wyjechac stamtad w strone Krakowa to masakra.A wystarczylo by zwykle rondo ze o turbinie nie wspomne.Dlatego pisalem ze temat jest bardzo trudny i jak dostanie to jakis chlystek bo zaproponowal najnizsza cene to temat bedzie totalnie skopany po raz drugi.Oby nie..
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.