Minister Andrzej Adamczyk podpisał program inwestycyjny dla rozbudowy drogi krajowej nr 94 na odcinku Modlnica - Giebułtów do parametrów drogi dwujezdniowej klasy GP. Podpisany został także program inwestycyjny dla rozbudowy DK nr 94 na odcinku Zederman - Jerzmanowice (II etap), co oznacza zapewnienie środków finansowych na rozbudowę drogi krajowej 94.
Odcinek drogi krajowej nr 94 pomiędzy Modlnicą i Giebułtowem zostanie rozbudowany z drogi jednojezdniowej do drogi dwujezdniowej. Przebudowane zostaną także trzy skrzyżowania na ronda dwupasowe, co pozwoli na zwiększenie przepustowości tego odcinka na długości ok. 1,7 km, a także poprawę bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Przebudowany odcinek rozpocznie się od skrzyżowania w Giebułtowie do węzła Modlnica, na skrzyżowaniu dk 94 z planowaną drogą ekspresową S52.
Odcinkiem drogi krajowej nr 94 pomiędzy Modlnicą i Giebułtowem, zgodnie ze średniorocznym pomiarem ruchu wykonanym w 2015 r. przejeżdża 20120 pojazdów/dobę, z czego 2277 to samochody ciężarowe. W porannych i popołudniowych godzinach szczytu wartości te wzrastają do tego stopnia, że tworzą się zatory. Wynika to z faktu, że w tych okolicach Krakowa intensywnie wzrasta od lat zabudowa mieszkaniowa, brak jest alternatywnej komunikacji kolejowej do Krakowa, za mała częstotliwość autobusowej komunikacji zbiorowej, ale jest dużo zjazdów do drogi krajowej i w efekcie jej przepustowość na tym odcinku się wyczerpuje. Dla porównania 5 lat temu, zgodnie z pomiarami, natężenie ruchu było tu o 26% mniejsze. Problem jest widoczny szczególnie w obrębie skrzyżowań, w okresie szczytowych natężeń ruchu pojazdów.
Projektowanie inwestycji rozpocznie się w 2017 r., a jej realizacja przewidziana jest w 2019 r.
Drugi etap rozbudowy DK nr 94 na odcinku 8 km, od miejscowości Zederman do Jerzmanowic, ma poprawić bezpieczeństwo ruchu i rozwiązać problem odprowadzania wód opadowych z drogi i sąsiadującego z nią otoczenia.
Na odcinku ponad 4,4 km wybudowane zostaną chodniki, powstanie 0,5 km ciągów pieszo-jezdnych oraz 6 zatok autobusowych. Przebudowane zostaną także 2 skrzyżowania w Gotkowicach i Jerzmanowicach oraz zjazdy indywidualne. Wybudowana będzie sieć kanalizacji deszczowej o długości 4 km, zbiorniki retencyjne wraz systemem studni chłonnych i zabudową zestawów podczyszczających ścieki deszczowe (osadniki oraz separatory substancji ropopochodnych). Przebudowane będą przepusty i most, jak również infrastruktura techniczna (sieci: gazowa, teletechniczna, światłowodowa, wodociągowa). Na odcinku 600 metrów powstaną ekrany akustyczne. Warstwy bitumiczne nawierzchni na całym przebudowywanym odcinku DK 94 będą wymienione.
Prace przygotowawcze, włącznie z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zaplanowane są na lata 2017-2018.
Realizacja rozbudowy zaplanowana została w systemie „projektuj i buduj” na lata 2019-2021.
Szacunkowy koszt rozbudowy DK nr 94 na odcinku Modlnica - Giebułtów oraz Zederman - Jerzmanowice wynosi ok. 63,5 mln zł.
Źródło: MIB, GDDKiA
Nie sadze zeby ktos tam na to poszedl.W tunel na tym odcinku tez nikt nie pojdzie bo koszty ogromne.Jedynie dokladna analiza ruchu -szczegolnie poprzecznego - troche popawi sytuacje.Chyba ze mozna pojsc nowa trasa z wezla Modlnica ktora ominie Szyce,Wielka Wies i Bialy Kosciol.Oczywiscie znow duze koszty. Tam korkuje sie glownie przez sygnalizacje swietlna w Modlnicy przy BP, Biedronce i Lewiatanie.Jak jej nie bylo to ruch odbywal sie plynnie.Oczywiscie wlaczenie sie do tego ruchu w czasie natezenia graniczylo z cudem.Ktos mundry np zaprojektowal nowy wyjazd z Modnicy na DK94 i nie pomyslal o dodatkowym pasie wlaczenia.Ale ekrany postawil az do nieba.I ludziska tam stoja i stoja.Albo wyjazd od strony Gielbutowa.Rano wyjechac stamtad w strone Krakowa to masakra.A wystarczylo by zwykle rondo ze o turbinie nie wspomne.Dlatego pisalem ze temat jest bardzo trudny i jak dostanie to jakis chlystek bo zaproponowal najnizsza cene to temat bedzie totalnie skopany po raz drugi.Oby nie..