contentmap_plugin

lopataPrzejazd drogą nr 166, która łączy Białogard z drogą krajową nr 6, będzie zamknięty do połowy listopada. Wszystko przez budowę nowego mostu na Radwi. Widać już zarys konstrukcji nowego obiektu: na podporach spoczęły stalowe dźwigary, na których wykonana zostanie żelbetowa płyta.  

Wszystkie prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Do tej pory rozebrano przewidziane do wymiany elementy 60-letniej konstrukcji. Most, który powstał prawdopodobnie w 1956 roku, był już mocno wyeksploatowany, a jego nośność spadała z każdym rokiem. Po rozbiórce, prowadzone były prace ziemne, polegające na wzmocnieniu przyczółków i znajdujących się na rzece filarów.

Nowy obiekt będzie konstrukcją trójprzęsłową, gdzie ustrój nośny będą stanowić stalowe dźwigary połączone monolitycznie z żelbetową płytą pomostu, wsparte na odnowionych żelbetowych przyczółkach i dwóch monolitycznych filarach, spoczywających na wbitych w dno rzeki palach. Most będzie miał, tak jak jego poprzednik, 41,8 metrów długości i 8,95 metrów szerokości.

Koszt przebudowy ma wynieść ponad 2 mln złotych. Głównym wykonawcą jest firma Skanska.

Źródło: ZZDW

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.