Spis treści

Intertraffic - dominacja Azjatów i ...plastikuSygnalizacja świetlna informująca o tym, ile sekund musimy czekać na światło zielone lub ekrany dźwiękochłonne przypominające ogromne billboardy. Słupki, maszyny i konkretne rozwiązania komunikacyjne. Dla każdego coś ciekawego: nowatorskie rozwiązania, innowacyjne materiały i nietypowe metody projektowania. To wszystko na targach Intertraffic w Holandii.

Historia:

W tym roku w dniach 1-4 kwietnia 2008 r. w Amsterdamie odbyła się 19. edycja targów Intertraffic.

Targi organizowane są od 1972. Początkowo impreza była adresowana tylko do wystawców i odwiedzających z Holandii. Jednak od 10 lat systematycznie wzrastało zainteresowanie zagraniczne, dlatego na trzy ostatnie edycje zaproszono uczestników z ponad 40 krajów, a targi Intertraffic Amsterdam stały się największą tego typu międzynarodową imprezą. W odpowiedzi na zainteresowanie rynków lokalnych od kilku lat organizowane są także imprezy regionalne w Chinach, Turcji i Ameryce Północnej.

W pierwszych targach w Amsterdamie uczestniczyło mniej niż 100 wystawców, dziś do Holandii przybywają przedstawiciele 700 firm i nawet 25 tys. odwiedzających.

W międzynarodowym towarzystwie wystawców i zwiedzających nie zabrakło Polaków. Wśród gości są stali bywalcy oraz debiutujący w roli obserwatorów nowinek technicznych i nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych.

- Ogromne wrażenie robi technologia – mówi Dawid Kozłowski, projektant inżynierii ruchu. – Znałem ją najczęściej z fachowej prasy czy specjalistycznych katalogów. Teraz mogłem tego dotknąć. Byłem na Intertraffic w Holandii pierwszy raz. Wrażenia są potęgowane zaraz po wyjściu z targów. W halach eksponowane są pewne rozwiązania, sposoby wykonania, technologie. Chwilę później widzi się je na konkretnych skrzyżowaniach, drodze, poboczu. W Polsce na podobnych targach jest mniej prezentacji i nowinek oraz zdecydowanie mniej są widoczne na ulicach i drogach.

Intertraffic
Intertraffic
Intertraffic

 - Czy zastosować dane rozwiązanie, to nie kwestia ekstrawagancji, ale najczęściej pieniędzy. W Polsce robi się wiele rzeczy oszczędniej. Jest inaczej przede wszystkim wtedy, gdy projekty są finansowane z funduszy unijnych. Wówczas można zauważyć jakieś nowoczesne elementy. Ale jest jeszcze jedna kwestia – przepisów, z którymi trzeba się liczyć. Niektórych rozwiązań z pewnością nie można stosować w kraju. A te, które dopuszcza prawo, nie zawsze są mile widziane przez inwestora czy zarządcę. Wolą stare, sprawdzone… - dodaje Dawid Kozłowski.

Tematyka:

Infrastruktura:

  • oświetlenie
  • budowa i utrzymanie dróg
  • technologie kolejowe
  • technologie budowy tuneli
  • urządzenia drogowe
  • znaki drogowe
  • wyposażenie ulic
  • materiały odblaskowe
  • konsulting i badania naukowe    

Zarządzanie ruchem:

  • sieci komunikacyjne
  • telematyka
  • technologia ITS
  • technologie kart elektronicznych
  • systemy ostrzegania
  • systemy pobierania opłat
  • systemy awaryjne
  • systemy kontroli i informacji o ruchu
  • planowanie przestrzenne miast
  • konsulting i badania naukowe

Bezpieczeństwo:

  • znaki drogowe
  • sygnalizacja świetlna
  • poduszki powietrzne
  • systemy barier ochronnych
  • pachołki drogowe
  • progi zwalniające
  • odzież ochronna
  • wyposażenie alarmowe/awaryjne

Parkowanie:

  • parkingi
  • materiały
  • garaże
  • parkometry i opłaty
  • bariery
  • systemy kontroli wjazdów
  • systemy wizualne / konsulting i badania naukowe
Tematyka pierwszych targów koncentrowała się jedynie na infrastrukturze, ale w związku z rozwojem imprezy i coraz większym zainteresowaniem wystawców od ostatniej edycji rozszerzono ofertę do czterech dziedzin: infrastruktury, zarządzania ruchem, bezpieczeństwa oraz problematyki związanej z parkowaniem.
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.