Sygnalizacja świetlna informująca o tym, ile sekund musimy czekać na światło zielone lub ekrany dźwiękochłonne przypominające ogromne billboardy. Słupki, maszyny i konkretne rozwiązania komunikacyjne. Dla każdego coś ciekawego: nowatorskie rozwiązania, innowacyjne materiały i nietypowe metody projektowania. To wszystko na targach Intertraffic w Holandii.
Historia:
W tym roku w dniach 1-4 kwietnia 2008 r. w Amsterdamie odbyła się 19. edycja targów Intertraffic.
Targi organizowane są od 1972. Początkowo impreza była adresowana tylko do wystawców i odwiedzających z Holandii. Jednak od 10 lat systematycznie wzrastało zainteresowanie zagraniczne, dlatego na trzy ostatnie edycje zaproszono uczestników z ponad 40 krajów, a targi Intertraffic Amsterdam stały się największą tego typu międzynarodową imprezą. W odpowiedzi na zainteresowanie rynków lokalnych od kilku lat organizowane są także imprezy regionalne w Chinach, Turcji i Ameryce Północnej.
W pierwszych targach w Amsterdamie uczestniczyło mniej niż 100 wystawców, dziś do Holandii przybywają przedstawiciele 700 firm i nawet 25 tys. odwiedzających.
W międzynarodowym towarzystwie wystawców i zwiedzających nie zabrakło Polaków. Wśród gości są stali bywalcy oraz debiutujący w roli obserwatorów nowinek technicznych i nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych.
- Ogromne wrażenie robi technologia – mówi Dawid Kozłowski, projektant inżynierii ruchu. – Znałem ją najczęściej z fachowej prasy czy specjalistycznych katalogów. Teraz mogłem tego dotknąć. Byłem na Intertraffic w Holandii pierwszy raz. Wrażenia są potęgowane zaraz po wyjściu z targów. W halach eksponowane są pewne rozwiązania, sposoby wykonania, technologie. Chwilę później widzi się je na konkretnych skrzyżowaniach, drodze, poboczu. W Polsce na podobnych targach jest mniej prezentacji i nowinek oraz zdecydowanie mniej są widoczne na ulicach i drogach.
| | |
- Czy zastosować dane rozwiązanie, to nie kwestia ekstrawagancji, ale najczęściej pieniędzy. W Polsce robi się wiele rzeczy oszczędniej. Jest inaczej przede wszystkim wtedy, gdy projekty są finansowane z funduszy unijnych. Wówczas można zauważyć jakieś nowoczesne elementy. Ale jest jeszcze jedna kwestia – przepisów, z którymi trzeba się liczyć. Niektórych rozwiązań z pewnością nie można stosować w kraju. A te, które dopuszcza prawo, nie zawsze są mile widziane przez inwestora czy zarządcę. Wolą stare, sprawdzone… - dodaje Dawid Kozłowski.
Tematyka: | |
Infrastruktura:
| Zarządzanie ruchem:
|
Bezpieczeństwo:
| Parkowanie:
|
Tematyka pierwszych targów koncentrowała się jedynie na infrastrukturze, ale w związku z rozwojem imprezy i coraz większym zainteresowaniem wystawców od ostatniej edycji rozszerzono ofertę do czterech dziedzin: infrastruktury, zarządzania ruchem, bezpieczeństwa oraz problematyki związanej z parkowaniem. |
- poprz.
- nast. »»