contentmap_plugin

PB142701Już wkrótce w Krakowie ma zostać ogłoszony przetarg na rozbudowę al. 29 Listopada, dzięki czemu zostanie ona poszerzona do dwóch pasów w każdym kierunku, a miejscami jeszcze o buspas. Jest to jedna z najbardziej oczekiwanych inwestycji drogowych w północnej części Krakowa.

Przebudowa obejmie odcinek od ul. Opolskiej do granic miasta. Przetarg zostanie ogłoszony w trybie „zaprojektuj i wybuduj”, zakłada wykonanie projektu w ciągu roku oraz realizację inwestycji w dwa lata, czyli zakończenie prac na przełomie roku 2019 i 2020.

Ułatwiony zostanie zjazd ze skrzyżowań, planowane jest wydzielenie pasów do lewoskrętu lub poprowadzenie dróg serwisowych. Wszystkie przejazdy przez jezdnie zyskają sygnalizację świetlną. – Parametry drogi zostały dostosowane do istniejących potrzeb i natężenia ruchu. Ponadto po obu stronach ulicy powstaną ciągi piesze i ścieżki rowerowe, natomiast na odcinku od pętli tramwajowo-autobusowej do granic miasta zostaną wydzielone dodatkowo buspasy – zaznacza Krzysztof Migdał z ZIKiT.

Na czas prac budowlanych, ruch na al. 29 Listopada zostanie utrzymany, choć nie uda się uniknąć utrudnień. Koszt prac szacuje się na ok. 200 mln zł. Inwestycja jest także niezbędna dla kierowców, którzy poruszają się na trasie z Krakowa do Warszawy, a przez korki ich podróż wydłuża się jeszcze bardziej. Po zakończeniu trwającej inwestycji na ul. Igołomskiej, wykonaniu rozbudowy al. 29 Listopada, ostatnią trasą wylotową z Krakowa, która wymaga przebudowy, będzie jeszcze ul. Kocmyrzowska.

Źródło: UM Kraków

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.