DSC01198W nowym roku ma ruszyć budowa nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju na północy miasta. Linia z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową ma mieć 4,2 km długości i kosztować 330 mln zł. Oprócz budowy torów inwestycja obejmuje rozbudowę ulic Bociana, Pachońskiego i Siewnej oraz budowę nowej ulicy łączącej al. 29 Listopada z ul. Banacha, a także utworzenie dużego parkingu Park & Ride przy nowej pętli. Prace mają trwać trzy lata.

 

Wąskie komunikacyjne gardło między centrum i szybko zaludniającymi się terenami na północ od Krakowa zostanie poszerzone dzięki rozbudowie al. 29 Listopada od Opolskiej do granic miasta. Dzięki pracom na prawie 3-kilometrowym odcinku, które mają się zacząć w tym roku, arteria zyska dwa, a miejscami trzy pasy w każdą stronę. Przy okazji powstaną również ścieżki rowerowe i nowe ciągi piesze. Całość inwestycji ma kosztować ok. 100 mln zł. Prace na al. 29 Listopada mogą oznaczać komplikacje komunikacyjne przy najbardziej zakorkowanym wjeździe do Krakowa.

W 2019 r. ma być również dokończony remont torowiska tramwajowego na ul. Królewskiej. Rozpoczną się też prace na kolejnym odcinku ul. Krakowskiej. Ponadto planowany jest remont ul. Łokietka, a także rozwój infrastruktury drogowej dzielnic peryferyjnych, w tym gruntowny remont ul. Krzyżanowskiego i ul. Myślenickiej. Miasto dołoży się też do budowy wiaduktu nad ul. Powstańców, współfinansowanego przez gminę Zielonki. W sumie koszty pierwszego etapu prac przy budowie linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej, modernizacji istniejących linii oraz inne wydatki (w tym na nowe przystanki) zamkną się w kwocie 195 mln zł. Rozbudowie infrastruktury tramwajowej towarzyszyć będzie budowa parkingów Park & Ride Bronowice, Mydlniki i Prądnik Czerwony.

W połowie 2018 r. ruszyły prace przy budowie Trasy Łagiewnickiej. To inwestycja przełomowa dla układu komunikacyjnego południowej części miasta. Ma być elementem III obwodnicy i wyprowadzić z centrum znaczną część samochodów, przyczyniając się nie tylko do zwiększenia płynności ruchu, ale też polepszenia jakości powietrza. W ramach tego przedsięwzięcia powstać ma fragment drogowego pierścienia obwodnicy, od ul. Grota-Roweckiego do węzła ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej, z czterema tunelami oraz nowe połączenia tramwajowe, w tym pomiędzy ul. Zakopiańską a pętlą na Kurdwanowie, skąd nowa linia ma prowadzić na Ruczaj.

Z siecią liczącą ponad 220 km wydzielonych tras rowerowych Kraków jest już krajowym liderem w tej dziedzinie, a w tym roku na budowę dróg dla rowerów w budżecie miasta przewidziano ponad 42 mln zł. Główne pozycje na ważnej dla rowerzystów inwestycyjnej liście to: trasa od kładki na Wiśle między Kazimierzem i Ludwinowem wzdłuż ul. Konopnickiej do ronda Matecznego i dalej wzdłuż ul. Kamieńskiego, ścieżka od ul. Powstańców wzdłuż ulic Strzelców i Lublańskiej do estakady, trasa wzdłuż al. 29 Listopada od Opolskiej do Żelaznej, droga wzdłuż ulic Armii Krajowej i Jasnogórskiej aż do granicy miasta czy ścieżka od klasztoru Norbertanek do mostu Zwierzynieckiego. W 2019 r. będzie też już można komfortowo dojechać jednośladem do Tyńca dzięki oddaniu do użytku ścieżki wzdłuż Wisły w rejonie ul. Widłakowej.

Źródło: UM Kraków

Komentarze  
Krystian
0 #1 Krystian 2019-01-17 14:45
Będę szczerze zaskoczony jeśli ruszy budowa linii tramwajowej z Górki na Górkę.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Guest
0 #2 Guest 2019-02-26 04:33
Rok 2019.Co z remontem Al. 29 Listopada
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.