Dziewięć firm chce zaprojektować i zbudować odcinek S17 na terenie województwa mazowieckiego. Realizację trasy o długości ponad 25,2 km podzielono na dwa odcinki.
Na pierwszy odcinek, o długości ok. 12,2 km od obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc, złożono dziewięć ofert. Najniższa oferta wyniosła 288,5 mln zł (Budimex S.A.), a najwyższa ok. 446 mln zł (Bunte Polska Sp. z o.o.).
Na drugi odcinek, pomiędzy obwodnicą Gończyc a granicą województw o długości ok. 13 km, złożono osiem ofert. Najniższa oferta wyniosła ok. 313,6 mln zł (Budimex S.A.), a najwyższa ok. 507,3 mln zł (konsorcjum Obrascon Huarte Lain S.A. i OHL ŽS, a.s.).
Większość wykonawców zaproponowała skrócenie terminu realizacji z 37 do 34 miesięcy i wydłużenie okresu gwarancyjnego z 5 do 10 lat.
Realizacja drogi ekspresowej S17 będzie prowadzona w trybie projektuj i buduj. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego.
14 lipca zostaną otwarte oferty na kolejny odcinek S17, od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Kurów Zachód.
Źródło: GDDKiA