Nowe pomysły na finansowanie budowy dróg

Dzięki spadkowi cen planowane przez rząd inwestycje drogowe będą kosztować ok. 30 proc. mniej. BGK wyemituje na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego obligacje na 7,8 mld zł – wynika z planu finansowego KFD, do którego dotarła „Rz”.

Na wszystkie inwestycje drogowe – budowę autostrad i dróg ekspresowych, prace przygotowawcze i remonty – mamy wydać z Krajowego Funduszu Drogowego w 2009 roku 14,3 mld zł. Do tego dochodzi 7 mld zł z budżetu państwa. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) już wydała z tej puli ok. 5 mld zł - informuje Rzeczpospolita.


Rachunek KFD ma zasilić m.in. 5,5 mld zł z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. To mniej o ok. 2 mld zł, niż Ministerstwo Infrastruktury szacowało jeszcze trzy miesiące temu. Kolejnych 900 mln zł wpłynie z Brukseli. To dotacje unijne z nowych i starych programów.

Finansowanie KFD obejmuje też emisję obligacji gwarantowanych przez Skarb Państwa. Rzeczpospolita informuje, że w tym roku Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), jako emitent papierów na rzecz KFD, ma wypuścić papiery na kwotę 7,8 mld zł. Pierwsza transza trzyletnich papierów ma wynieść 600 mln zł. Pojawi się ona, gdy tylko bank uzyska gwarancje skarbu.

20.07.2009

Rzeczpospolita

 

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.