budowa 04GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na budowę prawie 13 km nowej drogi ekspresowej wraz z ponad 2 km obwodnicy Bierunia.

 

10 października 2019 roku ogłoszone zostały przetargi na zaprojektowanie i budowę dwóch z czterech odcinków realizacyjnych nowego fragmentu ekspresowej trasy S1 między Mysłowicami a Bielskiem-Białą. 14 lutego otwarto oferty na pierwszy z nich, odcinek od węzła Kosztowy II (z węzłem) do węzła Oświęcim (bez węzła), w zakres którego wchodzą:
- droga ekspresowa o długości 12,865 km
- obwodnica Bierunia o długości 2,1 km
- trzy węzły drogowe: Kosztowy II, Lędziny, Bieruń
- jedna para Miejsc Obsługi Podróżnych o funkcji wypoczynkowo-usługowej: Lędziny Wschód (klasa II) oraz Lędziny Zachód (klasa III).

Wpłynęło 9 ofert na kwoty od 752 do 885 mln zł. GDDKiA zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia ok 767,7 mln zł brutto.

Wszystkie odcinki S1 między Mysłowicami a Bielskiem-Białą realizowane będą w formule „projektuj i buduj”. Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty.

Droga ekspresowa S1 połączy Pyrzowice (A1) z granicą ze Słowacją w Zwardoniu oraz ze słowacką autostradą D3
Realizacja budowy drogi ekspresowej S1 od węzła Kosztowy II w Mysłowicach do węzła Suchy Potok w Bielsku-Białej połączy istniejące odcinki S1 z Bielska-Białej w kierunku Zwardonia (oraz trasę S52 z Bielska-Białej do Cieszyna) z drogą S1 od Mysłowic w stronę Dąbrowy Górniczej i dalej – lotniska Katowice w Pyrzowicach oraz przylotniskowego węzła autostrady A1. Stanie się ona nie tylko ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1, ale także ważnym połączeniem międzynarodowym.

Źródło: GDDKiA

Komentarze  
MariuszG
0 #1 MariuszG 2020-02-18 06:58
Droga będzie pozytywnie odebrana przez okolicę, bo tranzyt będzie miał możliwość ominięcia mniejszych miejscowości. Istotne jest w takich tematach poprawne przygotowanie PFU, ponieważ normą jest wymuszanie na projektach minimalizmu totalnego - czyli każdy centymetr się liczy. Na całym odcinku drogi nie będzie żadnych dodatków i elementów, które brutalnie nie wynikają z przepisów. Każdy dodatek to kasa, którą wykonawca sam będzie kontrolował i projekt poprawiał do bólu. Im mniej kresek tym mniej budowy, tym mniejsze koszty.
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.