edroga006Poprawę komunikacji, lepszy dojazd do terenów inwestycyjnych, większe bezpieczeństwo zmechanizowanych i pieszych użytkowników dróg – zapowiedział na rok przyszły Szymon Ogłaza, członek Zarządu Województwa odpowiedzialny za infrastrukturę.

A to wszystko za sprawą kilkunastu inwestycji o wartości 157 mln złotych, które w roku 2017 prowadzone będą na drogach wojewódzkich.

Szymon Ogłaza do zadań strategicznych zaliczył m.in. budowę obwodnicy Malni i Choruli (kwota 42 mln złotych), poprawę dostępności do węzłów autostrady A4 Gogolin i Olszowa (etap II) oraz rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 901 na odcinku Dobrodzień - Kocury (21,1 mln zł), a także rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 409 na odcinku Dębina-Moszna (14,3 mln złotych). Dzięki, której ułatwiony zostanie dojazd do Mosznej od strony Opola, a rowerzyści otrzymają wydzieloną ścieżkę.

Dobiega końca budowa nowego wiaduktu nad linią kolejową w ciągu drogi wojewódzkiej nr 426 wraz z budową tej drogi po nowym śladzie w Strzelcach Opolskich. To rozwiązanie komunikacyjne pozwoli poprowadzić ruch w kierunku na Zawadzkie i nieco odciążyć centrum miasta. Inwestor, Zarząd Dróg Wojewódzkich, lada dzień zgłosi gotowość tego szlaku komunikacyjnego do odbioru. Skrócone także zostały z dwóch lat do kilkunastu miesięcy prace przy rozbudowie drogi wojewódzkiej nr 426 na odcinku Piotrówka – Zawadzkie. Także więc i ten odcinek zostanie niebawem oddany do ruchu.

W roku przyszłym kontynuowana będzie budowa obwodnicy Czarnowąsów (planowane zakończenie we wrześniu 2017 roku). Ze względu na szykujące się od 1 stycznia 2017 roku zmiany administracyjne, obwodnica w całości znajdzie się w obrębie miasta Opola. Będzie więc, jak informował Szymon Ogłaza, zarządzana przez prezydenta miasta, bez zmian pozostaje prowadzący inwestycję – ZDW oraz wykonawca. Z przewidzianego na 107 mln złotych kosztu tej inwestycji, wykonawca przerobił już ok. 80 mln złotych. Największy obiekt mostowy na rzece Małej Panwi zaawansowany jest w 50 procentach, zaś pozostałe obiekty mostowe są w realizacji. Dotąd budowa obwodnicy przebiegała przez nowe tereny, była więc mało kolizyjna dla ruchu drogowego. Rok 2017 będzie trudniejszy – roboty odbywać się na tzw. starym śladzie drogi (m.in. będzie ona podnoszona), co wiązać się będzie z koniecznością objazdów i takim logistycznym zaplanowaniem dróg zastępczych, by dojazd w kierunku Namysłowa oraz na budowę nowych bloków Elektrowni odbywał się bez zakłóceń.

Oprócz ośmiu zadań strategicznych, zaplanowano w trybie konkursowym na rok przyszły, siedem zadań drogowych na szlakach o mniejszym natężeniu ruchu, ale ważnych ze względów na ruch lokalny. Sfinansowane one zostaną z oszczędności poprzetargowych. Szymon Ogłaza szacuje, że uda się w ten sposób wygospodarować około 60 mln złotych.

W latach 2004-2016 województwo opolskie zrealizowało zadania inwestycyjne o wartości 842,1 mln złotych. Dofinansowanie z funduszy unijnych wyniosło 715,8 mln złotych.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.