2 lipca GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Decyzja będzie dotyczyła trasy S17 na około 13,8-kilometrowym odcinku węzeł Drewnica – węzeł Zakręt.
Preferowany przez inwestora wariant rekomendowany we wniosku, został wybrany na podstawie Studium Techniczno – Ekonomiczno - Środowiskowego, którego częścią jest Raport Oddziaływania na Środowisko. W analizie brano pod uwagę wymagania środowiskowe w tym komfort okolicznych mieszkańców, prognozowany ruch, technologię budowy i geologie terenów przez które przechodzi obwodnica. Analiza pozostałych wariantów, w tym też ten przechodzący przez Wesołą tunelem, również zostały przekazane do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska.
Wschodnia Obwodnica Warszawy czyli trasa S17 na odcinku węzeł Drewnica – węzeł Lubelska jest ostatnim fragmentem warszawskiego ringu, na który nie zostały ogłoszone przetargi na budowę.
Obwodnica Warszawy będzie mieć długość około 82 km, z tego zrealizowanych zostało już około 38 km. Na kolejnych odcinkach o długości około 6,8 km są realizowane prace, trwają przetargi na wybór wykonawców następnych 20,5 km warszawskiego ringu, czyli Południowej Obwodnicy Warszawy (węzeł Puławska – węzeł Lubelska) i węzła Lubelska.
Źródło: GDDKiA