contentmap_plugin

csm TUNEL OTWARCIE 6bcb3d60a228 października wieczorem (ok. godz. 19.00) otwarty zostanie bezkolizyjny przejazd przez tory kolejowe w Międzylesiu. Tunel drogowy pod linią kolejową w rejonie stacji PKP Warszawa Międzylesie zastąpił opadające co kilka minut szlabany.

Prace przy przebudowie ul. Żegańskiej i Zwoleńskiej oraz budowie tunelu i przejść podziemnych rozpoczęły się półtora roku temu. Wszystko będzie gotowe w listopadzie – wtedy też otwarte zostaną nowe przejścia podziemne pod jezdniami ul. Patriotów i pod ul. Żegańską.

Przejazd przez tory kolejowe przy stacji Warszawa Międzylesie był prawdziwą zmorą kierowców – w godzinach szczytu komunikacyjnego zapory opadały co kilka minut i wtedy trudno było poruszać się po okolicznych ulicach bo oczekujące na przejazd samochody skutecznie je blokowały. Dlatego na północ od przejazdu kolejowego wybudowany został 80-metrowy tunel pod torami, a przejazd zamknięty. Dla pieszych powstało przejście podziemne z wyjściem na peron stacji kolejowej i ul. Patriotów; są windy, a po zachodniej stronie także rampa dla rowerzystów. Drugie przejście podziemne (również z windami) jest na wysokości ul. Dworcowej, pod ul. Żegańską.

csm IMG 9354 9e93ee7a84csm IMG 9361 e566bc037c
Przebudowane zostały także okoliczne ulice. Ulica Żegańska ma teraz dwie jezdnie, powstały dwa nowe ronda na skrzyżowaniu ulic Zwoleńskiej i Mrówczej oraz Żegańskiej i Dworcowej, a rondo przy ul. M. Pożaryskiego zostało przebudowane. Nowe odcinki ulic Zwoleńskiej i Żegańskiej są na północ od miejsca, gdzie kiedyś był przejazd przez tory kolejowe, natomiast istniejące (i wyremontowane) fragmenty ul. Zwoleńskiej od Mrówczej do Patriotów oraz ul. Żegańskiej od Dworcowej do K. Szpotańskiego to teraz drogi lokalne. Przebudowane zostały także kilkusetmetrowe odcinki ul. Patriotów. Przed budową nie było tu wiele zieleni, teraz posadzono ponad 120 drzew (klonów, lip, świerków) i prawie 15 tys. krzewów (takich jak berberys, dereń, irga, forsycja, tawuła, bez, jałowiec, róże).

Przewidywany, całkowity koszt inwestycji wraz z odszkodowaniami za grunty to 148 mln zł. Inwestycja jest w całości finansowana z budżetu m.st. Warszawy.

Źródło: UM Warszawa, ZMID

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.