contentmap_plugin

IMG 0492Nowe chodniki, droga dla rowerów, miejsca postojowe, drzewa i krzewy, mała architektura – ulice M. Ossowskiego, Handlowa i Myszkowska zmienią się nie do poznania. Podpisano już umowę na ich przebudowę.

 

Projekt zmian na tych głównych ulicach Targówka mieszkaniowego to efekt wspólnej pracy Zarządu Dróg Miejskich, mieszkańców i radnych. Dziś w tym rejonie dzielnicy trwa budowa dwóch stacji II linii metra, ale już w przyszłym roku po wykopach nie będzie śladu. Metro zmienia Warszawę i tu także będzie inaczej niż przed budową podziemnej kolei. – To nie jest slogan, metro zmienia stolicę i zmieni Targówek – mówi Renata Kaznowska, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. - Ta część dzielnicy zyska nowe oblicze i jestem przekonana, że mieszkańcy je pokochają.

Modernizacja „obwodnicy” Targówka wpisuje się w kompleksową przemianę okolicy. Wykonawca metra odbuduje rozkopane ulice – będzie nowa zieleń, chodniki, jezdnie; zapowiada, że ul. M. Ossowskiego ponownie będzie przejezdna w lipcu tego roku a Trocka w listopadzie.– Wiemy także, jak zmieni się przy budowie metra inna część dzielnicy, osiedle Bródno – dodaje Iwona Wujastyk, przewodnicząca Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady m.st. Warszawy. – Mieszkańcy zyskają nie tylko szybki i sprawny środek komunikacji ale także zupełnie nową, lepszą przestrzeń publiczną.

Co się zmieni?
Drogowcy wyremontują chodniki, które pamiętają jeszcze czasy budowy osiedla Targówek. Pod nogami przechodniów będzie ponad 20 tys. m kw. nowych płyt chodnikowych. Dla rowerzystów zbudują wydzielone drogi dla rowerów o długości ponad 3 km a dla biegaczy pierwszą po prawej stronie Wisły ścieżkę biegowa z nieutwardzoną nawierzchnią. Jezdnie i chodniki zostaną oświetlone nowymi latarniami z ponad 400 oprawami oświetleniowymi typu LED. Spacerowicze będą mogli spocząć na kilkunastu nowych ławkach, będzie także kilkadziesiąt stojaków na rowery. Dużo do powiedzenia będą mieli ogrodnicy – posadzą 211 nowych drzew; głównie klony, jesiony, graby i brzozy. Do tego zieleń niska – w sumie 28 tys. krzewów tawuły, śnieguliczki, róży, forsycji, pięciorników i innych gatunków.

Będzie bezpieczniej
Projekt przebudowy „obwodnicy” Targówka zakłada spore zmiany w organizacji ruchu. Na jezdni będzie po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, a na pozostałej powierzchni pojawią się miejsca postojowe – w sumie 140 miejsc do parkowania. Istniejące skrzyżowania ulicy Handlowej z Gorzykowską, Pratulińską i Kołową zostaną przebudowane na ronda. Drogowcy wyznaczą nowe przejścia dla pieszych z azylami przez ulicę Handlową (między Lusińską a Kołową, przy Lusińskiej, Mokrej i J. Szczepanika) i przez ulicę Myszkowską (przy Hodowlanej).
Wykonawcą przebudowy będzie wybrana w przetargu firma IDS-BUD, która ma na nią czas do połowy listopada. Koszt prac to prawie 24 mln zł brutto.

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.