W ciągu tygodnia GDDKiA ogłosiła przetargi na 10 odcinków drogi ekspresowej S7. To w sumie około 156 kilometrów na Mazowszu i w Małopolsce.
Kilka dni temu otwarte zostały postępowania dotyczące trasy o łącznej długości około 85 kilometrów:
- Warszawa - Grójec, w tym: węzeł Warszawa Lotnisko - węzeł Lesznowola o długości 6,6 km, węzeł Lesznowola - węzeł Tarczyn Północ o długości 14,8 km i węzeł Tarczyn Północ - obwodnica Grójca o długości 7,9 km,
- granica województw świętokrzyskiego i małopolskiego - Kraków, w tym: granica województw - węzeł Szczepanowice o długości 23,3 km, węzeł Szczepanowice - węzeł Widoma o długości 14 km i węzeł Widoma - Kraków o długości 18,3 km.
Te odcinki po wybudowaniu uzupełnią ekspresowe połączenie Warszawy z południem Polski przez Radom i Kielce.
Natomiast 23 września ogłoszono przetargi na projekt i budowę czterech odcinków drogi ekspresowej S7 Napierki – Płońsk: Napierki - Mława (ok. 14 km), Mława - Strzegowo (ok. 21,5 km), Strzegowo - Pieńki (ok. 22 km), Pieńki - Płońsk (ok. 13,7 km). Łącznie to ponad 71 km.
Zamawiający przyjął trzy kryteria oceny ofert. Oprócz ceny będą to termin wykonania i okres gwarancji. Podpisanie umów zaplanowano na koniec przyszłego roku, a rozpoczęcie prac budowlanych to prawdopodobnie początek 2018 roku. Zakończenie inwestycji przewidywane jest najwcześniej w drugim kwartale 2020 r.
Źródło: GDDKiA