contentmap_plugin

edroga344W GDDKiA rozpoczęto drugi, kluczowy etap przetargu na budowę trasy S5 dla odcinków Aleksandrowo - Tryszczyn (14,7 km) oraz Jaroszewo - granica województwa kujawsko-pomorskiego (25,1 km). Firmy zainteresowane zaprojektowaniem i budową trasy S5, m.in. z Polski, Niemiec, Hiszpanii i Czech, będą teraz składać oferty cenowe.

Na tym etapie przetargu około 20 firm oraz konsorcjów może przedstawiać swoje oferty cenowe oraz czas realizacji zamówienia. Budowa drogi ekspresowej. zwłaszcza między Aleksandrowem i Tryszczynem, ma duże znaczenie m.in. dla Bydgoszczy.

- Trasa S5 lepiej skomunikuje nasze miasto z siecią autostrad i dróg szybkiego ruchu – mówi prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. - Liczę, że realizacja tej inwestycji w systemie „zaprojektuj i wybuduj” będzie gwarantować sprawną budowę. Dla miasta to również duże wyzwania. Do tego czasu musimy przebudować ulicę Grunwaldzką, która stanie się najważniejszym połączeniem Bydgoszczy z trasą S5. W tegorocznym budżecie na rozpoczęcie prac polegających na budowie drugiej jezdni do granicy miasta zarezerwowaliśmy 28 mln złotych. Obecnie rozbudowujemy też węzeł zachodni.

Budowa drogi S5 zapewni powiązanie Bydgoszczy między innymi z autostradami A1 Śląsk-Łódź-Gdańsk oraz A2 Warszawa-Poznań-Berlin. Najkrótszy możliwy termin realizacji, uwzględniany do oceny ofert, to 41 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie). Najdłuższy to 44 miesiące. Najprawdopodobniej nowa trasa będzie gotowa w 2019 roku.

Inwestycja obejmować będzie m.in.: budowę węzłów drogowych, przebudowę istniejących węzłów, przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych, budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki, budowa urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt), budowę i przebudowę oświetlenia drogowego, wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad, budowę Miejsc Obsługi Podróżnych, budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych, budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury oraz wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.

***

W tym roku rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka trasy S5 tuż przy granicy województwa kujawsko-pomorskiego. Roboty trwają na 18-kilometrowym odcinku od węzła Gniezno Południe do węzła Mielno. Dzięki tej inwestycji kierowcy jadący z Bydgoszczy w kierunku Poznania ominą od 2017 roku Gniezno.

Źródło: GDDKiA O/Bydgoszcz, UM Bydgoszcz

Komentarze  
Tomaj
0 #1 Tomaj 2015-04-14 17:25
Wiadomo może coś więcej na temat odcinków S5, które miały być wykonane z betonu? Kiedyś o tym czytałem, później nie mogłem się doszukać takiej informacji, a nastawiłem się już na takie rozwiązanie. Często jeżdżę nocami, a że drogi betonowe są dość jasne, dają po prostu spory komfort jazdy :)
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.