Można już jeździć całym nowym przebiegiem ulicy Młodzianowskiej w Radomiu. 29 listopada odbył się odbiór zadania z udziałem władz miasta, a także przedstawicieli MZDiK oraz wykonawcy robót.
Ulica Młodzianowska została przebudowana w istniejącym śladzie oraz wybudowana od podstaw po nowej trasie na odcinku około 2,2 km (od skrzyżowania z ulicą Gdyńską do węzła na południowej obwodnicy Radomia). Wcześniej powstało również kilkusetmetrowe połączenie z ulicą Godowską. Nowa trasa ma połączenia z ulicami Armii Ludowej, Gajową, Lipską (a poprzez nią - z Cisową), Jana Pawła II (tutaj jest skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną), Czarną (poprzez nowy łącznik z wiaduktem) oraz Tartaczną, nowym przedłużeniem Żakowickiej i Biznesową (z tych dróg można wyjechać oraz dojechać do nich przez rondo pod wiaduktem). Ulica Orzechowa biegnie przez przepust.
Najważniejszym elementem nowej trasy jest wiadukt nad linią kolejową, który zastąpił funkcjonujący tam wcześniej strzeżony przejazd kolejowy. Nowy obiekt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonywanie torów i znacznie skróci czas przejazdu pomiędzy Ustroniem, Młodzianowem i Prędocinkiem a Plantami i Śródmieściem. Jest to jedna z większych przepraw drogowych w mieście o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton.
Wzdłuż całej nowej jezdni powstały chodniki i drogi dla rowerów (na samym wiadukcie ciąg pieszo-rowerowy). Ulicę oświetlają lampy LEDowe. Urządzona została także zieleń, a w celu ochrony przed hałasem, w pobliżu bloków przy ulicy Sandomierskiej i pobliskiej szkoły, zostały zainstalowane ekrany dźwiękochłonne. Przy okazji tej inwestycji wykonawca wymienił nawierzchnię kilku odcinków okolicznych ulic, między innymi Czarnej, PCK, Torowej, Godowskiej, a ostatnio również Wyścigowej i Armii Ludowej. Dzięki temu jest tam teraz równy asfalt.
Za budowę nowego przebiegu ulicy Młodzianowskiej (od Gdyńskiej do Godowskiej) włącznie z wiaduktem nad torami kolejowymi odpowiadało konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość robót według umowy wynosi około 61,5 miliona złotych. Dofinansowanie z budżetu państwa to około 26 milionów.
Inwestycja skończyła się formalnie 15 listopada. Ruch kołowy został dopuszczony 29 listopada późnym wieczorem, czyli równe dwa tygodnie później.
Źródło: MZDiK w Radomiu