roboty drogoweRuszyły prace przygotowawcze związane z przebudową dwóch odcinków dróg krajowych nr 81 (ul. 73 Pułku Piechoty) i 86 (ul. Pszczyńska) o łącznej długości 3,62 km, stanowiących dojazd do autostrady A4.

 

- Razem z realizowaną przebudową w rejonie skrzyżowania ulic Kościuszki i Armii Krajowej. Będą to, bez wątpienia, dwie najważniejsze drogowe inwestycje w Katowicach ostatnich lat. Oba węzły stanowią część głównych arterii komunikacyjnych miasta oraz są jednymi z najbardziej obciążonych ruchem kołowym skrzyżowań w kraju. Inwestycje mają zwiększyć nie tylko przepustowość dróg, ale również bezpieczeństwo – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Wykonawcą robót o wartości 247,5 mln zł, przy dofinansowaniu na poziomie 85% jest konsorcjum firm NDI – BALZOLA, które przystąpiło już do pierwszych działań w terenie. – Zakres prac w Giszowcu obejmuje budowę nowego, bezkolizyjnego węzła drogowego, który pozwoli nam oddzielić ruch lokalny od tranzytowego. Upłynnienie ruchu oznacza dla mieszkańców oszczędność czasu i benzyny oraz ograniczenie emisji spalin i hałasu – dodaje prezydent.

Nowy węzeł drogowy powstanie w rejonie skrzyżowania ul. 73 Pułku Piechoty (DK 81) z ul. Pszczyńską (DK 86) i linią kolejową. Wykonawca wykona także rozbudowę węzła drogowego ulicy Pszczyńskiej (DK 86) z ulicami 73 Pułku Piechoty, Karolinki, Kolistą i linią kolejową, rozbudowę fragmentu ul. Pszczyńskiej (DK 86) od węzła z autostradą A4 do węzła z ulicami: 73 Pułku Piechoty, Karolinki i Kolistą. Powstanie tu węzeł typu „trąbka”, który składa się z łukowych zjazdów i wjazdów, z przecięciami na różnych poziomach, a także przejścia podziemne. Piesi zyskają połączenia ul. Kolistej pod wiaduktem w ciągu ul. Pszczyńskiej oraz przejścia podziemne oraz połączenia pomiędzy przystankami autobusowymi. Rowerzyści natomiast zyskają ścieżkę rowerową po zachodniej stronie ul. Pszczyńskiej oraz ciągi pieszo-rowerowe poprzeczne do ul. Pszczyńskiej.

Ponadto, poprzez modernizację skrzyżowania ulic: Pszczyńskiej (DK 86), 73 Pułku Piechoty, Karolinki i Kolistej, usprawnione zostanie skomunikowanie ponadlokalne i regionalne obszaru południowej części aglomeracji katowickiej z jej strefą centralną oraz miejskiego obszaru południowo-wschodniej części Katowic, w zakresie połączenia z drogami krajowymi oraz centrum miasta.

mapa Katowic z realizowanymi inwestycjami na DK81skrzyżowanie DK86 i DK81

 

 

 

 

 

 

 

Tak szeroki zakres prac wymaga odpowiedniego przygotowania terenu. - Zakres prac wymaga zmian w zadrzewieniu. Przewidujemy wycięcie łącznie 640 drzew o średnicy większej niż 26 cm. Pozostałe drzewa to głównie topole lub rośliny tzw. samosiejki – zapewnia Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta. - W Katowicach, mimo braku nakazu, przyjęliśmy politykę prowadzenia regularnych nasadzeń. W roku ubiegłym ZZM nasadził ponad 4 tys. drzew i ponad 20,5 tys. krzewów. Te statystyki oznaczają, że na każde wycięte drzewo, ZZM nasadził w zamian 10 nowych – dodaje rzecznik.

O rozpoczęciu prac budowlanych w terenie oraz zmianach w organizacji ruchu będziemy informowali z wyprzedzeniem. Koszt tej inwestycji to ponad 247,5 mln zł, z czego około 210 mln zł to dofinansowanie w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Przebudowa zostanie ukończona w 2020 roku.

Źródło: UM Katowice

Komentarze  
Darek
0 #1 Darek 2018-06-14 17:41
KATOWICE CAŁY CZAS SIĘ ROZWIJAJĄ POD WZGLĘDEM INFRASTRUKTURALNYM, BARDZO MNIE TO CIESZY JAKO MIESZKAŃCA KATOWIC
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.