budowa 05Niespełna 609 mln zł będzie kosztowała budowa odcinka drogi ekspresowej S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki. Inny, od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kobieli, prawdopodobnie około 370 mln zł. To postępowanie jeszcze trwa.

Podpisano już umowę na rozpoczęcie realizacji odcinka S17 od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Skrudki. Wykonawcą ponad 20-kilometrowego odcinka S17 w trybie „projektuj i buduj” jest firma PORR Polska Infrastructure. Wartość kontraktu to około 608,8 mln zł.

Wykonawca najpierw opracuje dokumentację projektową, uzyska decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, a następnie wybuduje trasę, co oznacza że kierowcy skorzystają z tego odcinka w połowie 2019 roku, tak jak i z całej trasy pomiędzy końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód.

Nawierzchnia dwujezdniowej drogi ekspresowej wykonana będzie w technologii betonu cementowego. Od granicy województw poprowadzi nowym śladem po wschodniej stronie Ryk, a za Moszczanką wejdzie w korytarz obecnej DK17, po jej zachodniej stronie.

wizualizacja

Siedmiu wykonawców jest natomiast zainteresowanych zaprojektowaniem i budową odcinka S17 od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli. Na sfinansowanie realizacji tego odcinka zamawiający zarezerwował około 483,3 mln zł. Najniższa z zaproponowanych ofert wynosi około 370,5 mln zł (konsorcjum Strabag i Strabag Infrastruktura Południe), a najwyższa około 428,9 mln zł (konsorcjum Polaqua i Dragados).

Wszyscy zaoferowali skrócenie czasu na realizację inwestycji z 37 do 34 miesięcy oraz wydłużyli okres gwarancyjny z 5 do 10 lat.

S17 waw lubCały odcinek ma długość około 15,2 km i powstaną na nim cztery węzły: Góraszka, Wiązowna, Wólka Mlądzka i Ostrów. W ciągu drogi ekspresowej i nad nią zbudowanych zostanie szesnaście obiektów inżynierskich, powstaną Miejsca Obsługi Podróżnych, urządzenia ochrony środowiska oraz drogi dojazdowe do obsługi ruchu lokalnego. Nawierzchnia drogi ekspresowej wykonana będzie betonu.

Ta inwestycja również będzie realizowana w trybie "projektuj i buduj", co oznacza, że przyszły wykonawca w ciągu 10 miesięcy od podpisania umowy opracuje projekt budowlany. Pięć miesięcy później, po uzyskaniu decyzji o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, ruszą prace budowalne. Przed oddaniem do ruchu wykonawca opracuje dokumentację  powykonawczą oraz uzyska decyzję dopuszczenia do użytkowania drogi.

Do tej pory podpisano już umowy na cztery z siedmiu odcinków realizacyjnych o łącznej długości ok. 58,6 km:
- od końca obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Gończyc (ok. 12,2 km, wykonawcą jest Budimex),
- od obwodnicy Gończyc do granicy województw (ok. 13 km, Budimex),
- od granicy województw do węzła Skrudki (ok. 20,2 km, PORR Polska Infrastructure),
- od węzła Skrudki do węzła Kurów Zachód (ok. 13,2 km, Mota Engil Central Europe).

Na pozostałe trzy odcinki o łącznej długości 37,2 km: od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli (ok. 15,2 km), obwodnicę Kołbieli (ok. 8,7 km) i dalszy do obwodnicy Garwolina (ok. 13 km) otwarto oferty cenowe zainteresowanych wykonawców. Trwa ich weryfikacja.

Źródło: GDDKiA

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.