Na koniec 2016 roku białostocka GDDKiA planuje oddanie do ruchu kolejnego odcinka drogi ekspresowej S8 - od obwodnicy Zambrowa i Wiśniewa do Mężenina wraz z jego obwodnicą. To jednak nie wszystko. W tym roku ruszy budowa kilku następnych odcinków S8, głównie na Mazowszu.
Jest już komplet zezwoleń na realizację mazowieckich odcinków drogi ekspresowej S8 od Wyszkowa aż do granicy województw mazowieckiego i podlaskiego (razem 38,5 km). Wybrani zostali też wykonawcy, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty. Rozpoczęcie prac planowane jest na wiosnę.
Na początku grudnia ub.r. wojewoda mazowiecki wydał zezwolenie na budowę odcinka drogi ekspresowej S8 od Wyszkowa do istniejącej obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej. Z końca listopada decyzję ZRID otrzymał odcinek od obwodnicy Ostrowi do granicy województwa. Obu dokumentom nadany został rygor natychmiastowej wykonalności.
Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowych pozwala na podpisanie z początkiem roku umów z wykonawcami, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty na budowę mazowieckiej części S8. Oferty już zostały wybrane przez białostocki oddział GDDKiA:
- dla odcinka Ia Wyszków - węzeł Poręba (z węzłem) – najkorzystniejsza oferta firmy SKANSKA S.A. (334,7 8 mln zł),
- dla fragmentu obwodnica Ostrowi Mazowieckiej – granica województw mazowieckiego i podlaskiego – najkorzystniejsza oferta firmy POLAQUA Sp. z o.o. (248,89 mln zł),
- dla odcinka Ib węzeł Poręba - obwodnica Ostrowi Mazowieckiej – najkorzystniejsza oferta Konsorcjum: PORR Polska Infrastructure S.A. i UNIBEP S.A. (404,46 mln zł).
Droga ekspresowa S8 ma mieć - na całej długości od Wyszkowa po Białystok - dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę. Na odcinkach mazowieckich, o łącznej długości 38,5 km, przewidziano budowę 7 węzłów drogowych, rozbudowę istniejących dróg w zakresie inwestycji, budowę dróg dojazdowych, punktów kontroli pojazdów, ekranów akustycznych oraz niezbędnej infrastruktury technicznej.
Wykonawcy, z którymi zostaną podpisane umowy na realizację zadań, rozpoczną prace prace budowlane już w drugim kwartale br. Mazowieckim fragmentem S8 powinien być gotowy dwa lata później - w drugiej połowie 2018 roku.
Źródło: GDDKiA O/Białystok