Scalone drogowe finanseBank Gospodarstwa Krajowego wspomoże Krajowy Fundusz Drogowy i tym samym utrzymany zostanie harmonogram realizacji inwestycji na EURO 2012.

Od 8 czerwca 2009 r. obowiązuje ustawa z 22 maja 2009 r. o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz.U. nr 86, poz. 720). Znowelizowana ustawa tworzy spójny system finansowania budowy dróg krajowych (z wyłączeniem dróg krajowych w miastach na prawach powiatu).

Środki na drogowe inwestycje będą pochodzić z Krajowego Funduszu Drogowego. W 2009 r. ze środków tych ponadto będzie można finansować prace przygotowawcze, remonty, utrzymanie i ochronę dróg.

Zgodnie z nowymi przepisami Bank Gospodarstwa Krajowego będzie mógł zaciągać kredyty, pożyczki i emitować obligacje na rzecz KFD. To pozwoli zrealizować harmonogram projektów drogowych związanych między innymi z przygotowaniami do mistrzostw EURO 2012.

W ustawach budżetowych Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie miała zapewnione środki na budowy autostrad, prace studialne i dokumentacyjne, przejęcie nieruchomości i gospodarowanie nimi, oraz na odszkodowania, należności z tytułu ochrony gruntów leśnych, prace scaleniowe i wymienne, a także na przeprowadzanie ratowniczych badań archeologicznych i badań ekologicznych oraz opracowywanie ich wyników.

Nowy system finansowania polega na skoncentrowaniu drogowych środków inwestycyjnych.

AS

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.