contentmap_plugin

edroga151Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace związane z remontem Mostu Cłowego w Szczecinie. Po awarii, do której doszło 30 maja, wymieniona zostanie cała konstrukcja nośna obiektu.

Z uwagi na to, że Most Cłowy jest jedną z najważniejszych przepraw w mieście, plan naprawczy będzie wprowadzony w najkrótszym możliwym czasie. Do końca miesiąca zlecone zostanie wykonanie Programu Funkcjonalno-Użytkowego dotyczącego wymiany przęseł mostu w zakresie nowej konstrukcji nośnej. Jednocześnie rozpoczną się prace nad opracowaniem projektu organizacji ruchu na czas całkowitego wyłączenia mostu.

Następnie przeprowadzona zostanie procedura w formule zaprojektuj i zbuduj, w trybie negocjacji bez ogłoszenia. Taką formułę, przewidują przepisy w awaryjnych sytuacjach - z podobnej procedury skorzystała Warszawa przy okazji remontu Mostu Łazienkowskiego.  Pozwoli ona na szybki wybór wykonawcy i szybkie podpisanie umowy.

Planowane jest, że most całkowicie wyłączony z ruchu będzie wczesną jesienią. Chociaż nie jest wykluczona sytuacja, w której most będzie trzeba zamknąć z dnia na dzień. Obiekt jest na bieżąco monitorowany.

W momencie całkowitego zamknięcia obiektu wprowadzona zostanie nowa organizacja ruchu, zmiany pojawią się także w komunikacji miejskiej. Autobusy będą prowadzone objazdem, a dla wygody pasażerów trasa tramwaju linii 7 poprowadzona będzie z Krzekowa do Pętli Turkusowa. Dodatkowo mieszkańcy Szczecina będą mieli możliwość korzystania z przejazdów komunikacją kolejową. W pociągach PKP Przewozy Regionalne, w granicach administracyjnych miasta honorowane będą bilety komunikacji miejskiej.

Dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski, prof. nadzw. Politechniki Gdańskiej z Katedry Transportu Szynowego i Mostów, wraz ze swoim zespołem potwierdził przypuszczenia specjalistów ze Szczecina. Awarii uległy stalowe cięgna sprężające umieszczone w opasce żelbetowej, wykonanej pomiędzy belkami. Zniszczeniu uległa część cięgien w przęśle od strony centrum, pasmo po stronie południowej. Dodatkowo stwierdzono zarysowania poprzecznicy i pęknięcie opaski żelbetowej. Specjaliści z Gdańska potwierdzają także, że wykonanie trzech nowych przęseł jest decyzją dobrą z punktu widzenia ekonomicznego i technologicznego.

Źródło: UM Szczecin

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.