image00911 kwietnia br. zakończyły się prace przy budowie Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Koszt inwestycji wynosi prawie 189 mln złotych, z czego ponad 86 mln pochodzi z unijnego dofinansowania. Budowa trwała dwa lata.

Zakończenie robót zasadniczych nie oznacza, że z placu budowy znikają ekipy budowlane. Generalny wykonawca (Strabag) przeprowadza pierwsze testy oraz usuwa usterki. Wkrótce rozpoczną się oficjalne odbiory, które potrwają przynajmniej kilka tygodni. Stopniowo przywracana będzie także stała organizacja ruchu.

 

 

 

szczecinski szybki tramwaj

W ramach kontraktu wykonawca zrealizował pierwszy odcinek linii Szybkiego Tramwaju w Szczecinie, od Basenu Górniczego do pętli pośredniej Turkusowa. Wybudowano 4-km podwójne torowisko wraz z infrastrukturą techniczną umożliwiającą zdalne sterowanie urządzeniami torowymi. Powstały też estakady nad ulicą Hangarową, wiadukt i kładka technologiczna w ciągu ulicy Batalionów Chłopskich, kładka - przystanek Lotnisko oraz dwa tunele dla pieszych pod torami tramwajowymi.
 
Jednym z najtrudniejszych przedsięwzięć związanych z inwestycją była translokacja Willi Gruneberga, zlokalizowanej przy ulicy Batalionów Chłopskich. Wpisany do rejestru zabytków budynek musiał zostać przesunięty o 45 metrów, ze względu na jego kolizję z nowobudowaną inwestycją SST. Operacja przesuwania trwała 15 godzin. Następnie ustawiono budynek na odpowiednich rzędnych i wykonano podlewkę betonową łączącą strop nad piwnicą ze ścianami fundamentowymi.

Budowa pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju to krok w stronę nowego bezkolizyjnego połączenia tramwajowego w Szczecinie, łączącego prawo- i lewobrzeżną część miasta. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

Źródło: UM Szczecin, Strabag

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.