Dwie jezdnie drogi ekspresowej S8 łączą Warszawę i Białystok. Udostępniono kierowcom ostatni, 13-kilometrowy odcinek od Wyszkowa do węzła Poręba, który domyka całą wybudowaną drogę ekspresową pomiędzy stolicą Polski a stolicą województwa podlaskiego. To zaś pozwala połączyć Białystok z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie.
Przez ostatnie 3 lata oddano do użytkowania przeszło 98 km nowo wybudowanych odcinków drogi ekspresowej pomiędzy Warszawą a Białymstokiem, o wartości robót realizowanych na tych kontraktach przekraczającej 3 miliardy złotych. Razem z wcześniej wybudowanymi fragmentami S8 daje to prawie 180 km bezpiecznego połączenia drogowego pomiędzy miastami - dwie jezdnie, pasy rozdzielające, awaryjne, ogrodzenie zapobiegające wtargnięciu zwierząt, itp.
Odcinek od Wyszkowa do węzła Poręba, którym kierowcy już jeżdżą, ma 13 kilometrów długości i nawierzchnię - podobnie jak sąsiedni fragment od węzła Poręba do obw. Ostrowi Mazowieckiej - z betonu cementowego. Łącznie to 29 km nawierzchni betonowej - na pozostałej części S8 pomiędzy Warszawą, a Białymstokiem, kierowcy pojadą po nawierzchni asfaltowej.
Odcinek Wyszków - węzeł Poręba w liczbach:
- 3 węzły drogowe: Trzcianka, Knurowiec i Poręba,
- 8 obiektów inżynierskich przewidzianych dla ruchu pojazdów,
- 1 górne przejście dla zwierząt (WD-04),
- 19 przepustów stanowiących przejścia dla zwierząt małych,
- 50 km barier energochłonnych,
- ok. 34 km ogrodzenia wzdłuż trasy chroniącego przed wtargnięciem zwierzyny,
- 832 m ekranów przeciwhałasowych,
- wybudowano ok 1,1 mln m3 nasypów.
Budowa S8 na odcinku Wyszków - Poręba jest dofinansowana ze środków unijnych (POIŚ 2014-2020) jako część projektu obejmującego wszystkie mazowieckie od Wyszkowa do granicy województwa (38,5 km). Wsparcie unijne wynosi 662,8 mln zł.
Źródło: GDDKiA