W dniach 11-14 maja Kielce już po raz siedemnasty stały się europejskim centrum drogownictwa. W zakończonych XVII Międzynarodowych Targach Budownictwa Drogowego AUTOSTRADA-POLSKA wzięło udział ponad 700 wystawców z 27 krajów. Kieleckie Targi są największą tego typu imprezą w Polsce i jedną z największych w Europie, co potwierdziła obecność największych światowych marek, koncernów oraz stowarzyszeń związanych z branżą, a także około 20 tysięcy zwiedzających.
W związku z rosnącym wśród wystawców zainteresowaniem targami, postanowiono rozbudować powierzchnię wystawienniczą, aby od sierpnia takie imprezy jak AUTOSTRADA – POLSKA pomieściły wszystkich chętnych. Zmiany zostały zauważone przez Wiktora Kammera, pomysłodawcę Programu Edukacyjnego PR w Budownictwie. Tak duża ilość zgłoszeń wśród firm branży drogowej to ewidentny dowód na niezmienną popularność targów, jako skutecznej formy komunikacji z klientami oraz całym środowiskiem branżowym. Firmy sektora budowlanego dostrzegają potrzebę budowania pozytywnego wizerunku i podejmują coraz więcej starań aby skutecznie komunikować się z otoczeniem, szczególnie z klientami. Targi kieleckie są świetną okazją do umocnienia wizerunku firmy jako liczącego się gracza branży drogowej.
Weteranem kieleckich targów drogowych jest Huta Stalowa Wola, producent szerokiej gamy maszyn budowlanych. Jak mówi Monika Wróbel–Wiśniewska, szef Biura Marketingu w HSW, Targi AUTOSTRADA-POLSKA to miejsce obowiązkowe dla każdego liczącego się przedstawiciela branży, a nieobecność może rodzić przypuszczenia, że w firmie sytuacja jest nienajlepsza. Targi pozwalają nawiązać nowe kontakty i umocnić dotychczasowe relacje z klientami, dostawcami i partnerami. - Dla nas jest to stały element planu marketingowego i świetna okazja, żeby „podpatrzyć” konkurencję – uśmiecha się Wróbel-Wiśniewska. Zgadza się z tym Andrzej Parada, szef Biura Sprzedaży Maszyn HSW. - Obecnie, kiedy Polska jest wielkim placem budowy – przypomnę chociażby: autostrady, energetyka, stadiony, czy kolejnictwo – a zagraniczna konkurencja nie śpi, każdy nowy kontrakt to wielki sukces, ale też wielki wysiłek. Dlatego musimy wykorzystywać każdą szansę na zwiększenie sprzedaży naszych maszyn, a taką niewątpliwie są targi kieleckie - dodaje.
Podobnego zdania jest Robert Kędzierski, prezes Zarządu firmy Waryński Trade Sp. z o.o., producenta i dystrybutora maszyn budowlanych, który niemal od pierwszej edycji uczestniczy w targach. – W ostatnim roku firmy sektora budowlanego odnotowywały mniejsze zyski. Ostatnie zawirowania kursów walut też nie sprzyjały decyzjom zakupowym ciężkiego sprzętu. Targi są niewątpliwie okazją do spotkania z naszymi dotychczasowymi oraz potencjalnymi partnerami, jak również do rozpoczęcia rokujących rozmów. W asortymencie Waryński Trade znajdują się ładowarki kołowe, koparki, koparko-ładowarki, równiarki, walce i mini ładowarki, a więc sprzęt niezbędny na nowoczesnym placu budowy. Biorąc pod uwagę duże zainteresowanie naszą ofertą, przewiduję 5-cio procentowy wzrost sprzedaży w perspektywie przyszłego roku – podkreśla prezes.
Targi bardzo dobrze ocenia również Dariusz Wojewoda, wiceprezes Zarządu firmy Piast. - Tegoroczna edycja targów jest dla nas szczególnie ważna, ponieważ mamy okazję zaprezentować wytwórnie mas bitumicznych marki D&G, której jesteśmy dystrybutorem na terenie Polski. Targi AUTOSTRADA-POLSKA 2010 dały nam możliwość spotkania z partnerami i sfinalizowania prowadzonych rozmów. Duże zainteresowanie naszą ofertą potwierdziło, że wytwórnie mas bitumicznych D&G, wyróżniające się europejską jakością w konkurencyjnej cenie, w pełni spełniają oczekiwania klientów na naszym rynku - podkreśla.
- Kieleckie targi drogownictwa to miejsce spotkań wszystkich przedstawicieli branży. Na targach możemy zobaczyć pełen przekrój produktów i usług potrzebnych do budowy dróg, począwszy od żwirów, a skończywszy na naprawie nawierzchni. Wszystko jest tu na miejscu – mówi Bogdan Kołacz, General Sales Manager firmy Bruk-Bet, producenta wyrobów betonowych, w tym betonowych studni kanalizacyjnych. - W tym roku dostaliśmy sporo zapytań ofertowych. To bardzo dobry znak, jednak mamy świadomość, że konkurencja jest duża i na realne efekty naszego uczestnictwa w targach trzeba będzie poczekać.
Targi AUTOSTRADA-POLSKA pozostają od wielu lat najważniejszą imprezą branży drogowej w Polsce i jedną z ważniejszych w Europie. Obecność największych przedstawicieli branży w skali Europy sprawia, że każdy uczestnik targów zyskuje prestiż oraz unikalną możliwość dotarcia do największych kontraktów. Frekwencja wśród odwiedzających oraz ilość wystawców, którzy zgłosili chęć uczestnictwa w targach AUTOSTRADA-POLSKA 2010, potwierdzają ich znaczenie.
Tomasz Dziedzic
- poprz.
- nast. »»