W siedzibie kazimierskiego starostwa podpisana została umowa na rozbudowę drogi wojewódzkiej nr 768 wraz z budową obwodnicy Kazimierzy Wielkiej i budową obwodu drogowego w systemie "zaprojektuj – zbuduj”.
Wartość inwestycji, dzięki której wyprowadzony zostanie ruch tranzytowy z centrum Kazimierzy Wielkiej, to kwota ponad 37,7 mln zł. Wykonawcą będzie konsorcjum firm TRAKT i PRI FART Kielce.
- Podpisanie umowy na realizację budowy obwodnicy Kazimierzy Wielkiej jest zwieńczeniem kilkunastu lat starań samorządu powiatowego i gminnego. To bardzo ważne zadanie, które będzie miało wpływ na dalszy rozwój tego miasta i tego powiatu pod względem inwestycyjnym i gospodarczym - podkreśla Jan Nowak, starosta kazimierski.
Marszałek Adam Jarubas zaznaczył, że podpisanie umowy dotyczącej budowy obwodnicy Kazimierzy Wielkiej jest zwieńczeniem wielu lat przygotowań. Jak podkreślił jest to jedno z trzynastu najważniejszych zadań inwestycyjnych, które ujęte zostały w planie kierowanym do Unii Europejskiej jako najważniejsze inwestycje w województwie.
W ramach umowy wykonawca zobowiązany jest do zaprojektowania, uzyskania wymaganych prawem decyzji i zezwoleń na realizację inwestycji drogowej oraz realizacji budowy obwodnicy m. Kazimierza Wielka na podstawie koncepcji programowo przestrzennej pn. „Rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 768 na odc. Jędrzejów - granica województwa wraz z obwodnicami m. Jędrzejów, Działoszyce, Skalbmierz, Topola, Kazimierza Wielka" oraz opracowania koncepcji zagospodarowania terenu pod przyszły obwód drogowy.
- Inwestycja rozpocznie się rozbudową drogi wojewódzkiej nr 768 po istniejącym śladzie do projektowanego skrzyżowania typu rondo na wjeździe do Kazimierzy Wielkiej od strony Skalbmierza i Cudzynowic. Dalej odbija na wschód i na odcinku ok. 2,7 km biegnie nowo projektowanym śladem (obwodnica Kazimierzy Wielkiej), przechodząc prze DW 776 w okolicach stadionu miejskiego (gdzie zaprojektowano rondo) włącza się w istniejący przebieg DW 768. Następnie, na odcinku ok. 1,345 km, inwestycja przebiegać będzie istniejącym śladem DW 768. W Kazimierzy Wielkiej zaprojektowano również fragment zachodniej obwodnicy miasta od ul. Koszyckiej (DW 768) do DW 776 skrzyżowanie ul. Armii Krajowej i T. Kościuszki, odcinek o długości ok. 1,4 km – wyjaśnił Damian Urbanowski, dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Kielcach.
Planowana droga będzie posiadać parametry drogi klasy G, jezdnię szerokości 7 m wraz z opaskami bitumicznymi oraz drogi serwisowe. Rozpoczęcie inwestycji zaplanowano na koniec sierpnia 2018 roku, natomiast zakończenie robót budowlanych na 31 października 2020 roku.
Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego