zos20new20mapcsscsgggbbggggrtrrr11 stycznia podpisano umowę na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z dokumentacją związaną z rozpoznaniem podłoża gruntowego dla zachodniej obwodnicy Szczecina w ciągu drogi S6. Proces inwestycyjny może rozpocząć się dzięki rządowemu wsparciu.

 

Kontrakt o wartości 14,637 mln złotych został zawarty na 15 miesięcy. – Dokumentacja ta jest kluczowa dla dokładniejszego oszacowania kosztów realizacji inwestycji i możliwych rozwiązań technicznych – mówi Łukasz Lendner, dyrektor GDDKiA w Szczecinie. W ramach tego zadania projekt obwodnicy zostanie opracowany w znacznie większej szczegółowości niż w istniejącej dokumentacji studialnej. Wykonany zostanie też bardzo szeroki zakres badań geologicznych, tak aby poznać szczegółowo budowę podłoża. – Oczekujemy od wykonawcy sprawnego i rzetelnego wykonania badań i dokumentacji, na pewno na każdym etapie będziemy szczegółowo weryfikować otrzymane materiały, ponieważ będą one kluczowe dla uniknięcia problemów na etapie realizacji robót – dodaje Łukasz Lendner. Inwestycja planowana jest do realizacji w formule PPP.

Zlecona dokumentacja uszczegółowi rozwiązania projektowe obwodnicy w korytarzu określonym w decyzji środowiskowej. Dokładnie zostaną opracowane rozwiązania w rejonie węzłów drogowych i przecięć z innymi drogami. Na nowo zostaną uzyskane uzgodnienia od samorządów, zarządców dróg, gestorów sieci i urządzeń, które przetnie obwodnica. Wykonany zostanie bardzo szeroki zakres badań geologicznych. Badania będą obejmowały wykonanie tomografii elektrooporowej, która da obraz układu warstw podłoża na całej długości inwestycji. Zostanie zrealizowanych około 4300 wierceń na trasie i przy obiektach o łącznej długości około 38 km i około 2000 sondowań. Wiercenia w rejonie planowanego tunelu przez Odrę będą sięgać głębokości 50 metrów. Badania te pozwolą miedzy innymi na określenie zakresu koniecznych wzmocnień podłoża i sposobu posadowienia obiektów inżynierskich.

Zachodnia obwodnica Szczecina od północy i zachodu ominie aglomerację szczecińską przechodząc pod rzeką Odrą dwururowym tunelem w rejonie Polic. Początkiem inwestycji od zachodu będzie węzeł zintegrowany Kołbaskowo na przecięciu z autostradą A6, natomiast końcem węzeł Goleniów Północ łączący drogi S3 i S6. Droga będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa-wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Droga w znaczny sposób poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg ekspresowych i autostrad. Szczególne znaczenie będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic. Obecnie, aby dojechać z Polic do węzła S3/S6 Goleniów Północ trzeba przejechać 58 km, w tym pokonać samo centrum Szczecina, po powstaniu obwodnicy trasa ta skróci się do 23 km, a czas przejazdu kilkukrotnie. Również z centrum Szczecina zostanie wyprowadzona znacząca część ruchu samochodowego, w tym pojazdy jadące do zakładów chemicznych w Policach.

Źródło: GDDKiA

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.