roboty drogoweZa dwa lata kierowcy pojadą przebudowanym ciągiem Wybrzeża Helskiego i Wybrzeża Szczecińskiego, od mostu Gdańskiego do ul. Okrzei. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie podpisał umowę na modernizację ulic połączoną z budową zabezpieczeń przeciwpowodziowych.

 

Prace na ulicach poprowadzonych praskim wybrzeżem będą miały rozbudowany zakres. Obejmą nie tylko roboty drogowe, które poprzedzi przebudowa sieci wodociągowej, elektroenergetycznej i telekomunikacyjnej. Wykonawca wybuduje także zabezpieczenia przeciwpowodziowe, kładkę pieszo-rowerową nad Kanałem Praskim oraz oświetlenie uliczne i sygnalizację świetlną. Wszystko zwieńczy posadzenie zieleni.

Projekt przebudowy, liczącego około 2,2 km odcinka, przewiduje m.in. zachowanie dotychczasowej liczby pasów ruchu (dwa pasy na północ, jeden pas na południe), budowę obustronnych dróg rowerowych, a także utrzymanie skrzyżowania ul. Wybrzeże Helskie z ul. Kłopotowskiego oraz przejścia dla pieszych w okolicy mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Wybudowane zostaną również dodatkowe przejścia dla pieszych na skrzyżowaniach: ul. Wybrzeże Szczecińskie z ul. Okrzei (po stronie północnej), ul. Wybrzeże Helskie z ul. Ratuszową (po stronie południowej) oraz na wysokości kortów tenisowych.

System zabezpieczenia przeciwpowodziowego, który jest częścią inwestycji, będzie polegał na budowie muru oporowego (żelbetowego) wzdłuż drogi. Od strony rzeki przewiduje się narzut kamienny. Rozwiązanie to zabezpieczy skarpę i mur przed podmywaniem w czasie podwyższonych stanów wody.

Prace na ulicach Wybrzeże Szczecińskie i Wybrzeże Helskie w ciągu 24 miesięcy przeprowadzi firma Skanska. Wartość podpisanej umowy to 76 mln zł.

Źródło: UM Warszawa

Komentarze  
Tomasz Kawecki
-1 #1 Tomasz Kawecki 2020-01-19 10:58
"zachowanie dotychczasowej liczby pasów ruchu (dwa pasy na północ, jeden pas na południe)" - Przecież tam jest problem właśnie z tym JEDNYM PASEM, który się korkuje. Przy takiej przebudowie nie zrobienie drugiego pasa, to wyrzucone pieniądze. A druga sprawa, to brak planów na skośne miejsca parkingowe zamiast tych SETEK SŁUPKÓW biało-czerwonych. Przecież tam jest tyle miejsca, a parking jest niezbędny. To lepiej nadal zamykać jeden pas tworząc doraźny parking? BZDURA I NIEGOSPODARNOŚĆ !!!!!!
Cytować | Zgłoś administratorowi
Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.