W sobotę 6 października ulica Trocka będzie przejezdna na całej długości. Trwają tam ostatnie prace wykończeniowe i porządkoweOd soboty, 6 października, ulica Trocka znów będzie przejezdna na całej długości. To kolejna ulica, która zostanie otwarta po rozbudowie II linii metra na Targówku.

 

– Nadszedł już czas, gdy można oddawać do ruchu ulice zamknięte na czas budowy. Trocka jest kolejną z nich. Już od soboty skrzyżowanie Trockiej i Pratulińskiej będzie ponownie przejezdne. Co ważne, wrócą tu nie tylko samochody, ale także autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Skrzyżowanie ulic Pratulińskiej i Trockiej było dotychczas placem budowy. W tym miejscu, pod ziemią jest długa na ponad 450 m budowa metra. Tu powstaje stacja Trocka i tory odstawcze. Budowniczowie podziemnej kolei zasypali już betonową konstrukcję i na powierzchni budują chodniki, drogi rowerowe, jezdnie, miejsca parkingowe, a niedługo przyjdzie czas na zieleń. Powstaje to wszystko, co jest potrzebne aby przyjemnie i wygodnie mieszkać.

Od soboty, 6 października, około południa kierowcy pojadą ul. Trocką. Wcześniej, bo już od początku kursowania ulicą zaczną jeździć autobusy. Trasy linii: 199, 212, 262 i N62 (w kursach wariantowych), zostaną wydłużone i autobusy będą dojeżdżały ul. Trocką do pętli Targówek. Zmieni się lokalizacja przystanków Pratulińska 01 i 02 na ulicy Trockiej. Pierwszy z nich będzie za skrzyżowaniem z ul. Pratulińską w kierunku Radzymińskiej, a drugi za skrzyżowaniem z ul. Pratulińską w kierunku św. Wincentego.

W czwartek, 4 października, budowę drogi wizytowała Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy. Spotkanie było również okazją do obejrzenia postępów prac na budowie stacji C18 Trocka i C17 Ossowskiego.

Trocka jest drugą ulicą na Targówku, którą została udostępniona warszawiakom po rozbudowie metra w prawobrzeżnej Warszawie. Wcześniej, bo już na początku sierpnia, przejezdność odzyskała ul. M. Ossowskiego.

Znika przewężenie na ul. Górczewskiej
Budowa metra zwalnia także fragment ul. Górczewskiej. Zakończyły się prace przy budowie wentylatorni szlakowej, które dotychczas wymuszały zwężenie tej drogi, na odcinku od ul. Deotymy do al. Prymasa Tysiąclecia, do jednego pasa. Od piątku, 5 października, od około godz. 13.00, ten fragment ul. Górczewskiej będzie miał ponownie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Cała M2
Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub prowadzone jest postępowanie poprzedzające podpisanie umów z wykonawcami. Centralny odcinek linii M2 został uruchomiony 8 marca 2015 roku. Składa się z siedmiu stacji i blisko 6 km tuneli. Obecnie trwa budowa trzech stacji na Pradze-Północ i Targówku, a także trzech na Woli. Odpowiednio dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to ok. 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gülermak, ok. 3,4 km. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. Metro Warszawskie wybrało także wykonawcę projektu i budowy ostatniego odcinka drugiej linii metra na Bemowie – od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Karolin. To ok. 4 km trasy, które w ciągu 48 miesięcy od dnia podpisania umowy, wykona konsorcjum Gülermak i Astaldi. Firmy te zostały także zwycięzcami w przetargu na budowę tuneli i dwóch stacji: Ulrychów oraz Powstańców Śląskich. To fragment pomiędzy obecnie budowanym odcinkiem, a końcowym etapem II linii metra na Bemowie.

Źródło: UM Warszawa

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.