Spis treści

Efekt robót

W ramach przedsięwzięcia, jakim jest budowa Trasy i Mostu Północnego, powstanie trasa o parametrach drogi głównej ruchu przyspieszonego (klasa techniczna drogi GP, prędkość projektowa vp = 70 km/h, obciążenie nawierzchni ruchem 115 kN/oś, kategoria ruchu KR6), o przekroju po trzy pasy ruchu w każdym kierunku (szerokość jezdni 2x po 7,0 m + 0,5 m, 2x po 10,5 m + 0,5 m, przekrój normalny 2 x 3 pasy na odc. między węzłami, 2 x 2 pasy na węzłach, szerokość pasów ruchu 3,50 m, szerokość pasów włączenia i wyłączenia 3,50 m, szerokość pasa dzielącego 4,0 m, szerokość poboczy 1,50 m - 2,50 m). Przebudowane  także będą drogi sąsiadujące z trasą oraz wybudowane ciągi pieszo-rowerowe (6,1 km) i kładki dla pieszych (ok. 8,3 km) oraz zamontowane ekrany akustyczne. Projekt przewiduje budowę 3 sygnalizacji świetlnych oraz oświetlenia ulicznego. Powstanie również trasa tramwajowa o łącznej długości 3,8 km. Zakres prac uwzględnia również przebudowę całej infrastruktury podziemnej, znajdującej się w rejonie trasy.

Przeprawa mostowa będzie miała długość ok. 795 m. Na jej konstrukcję złożą się trzy niezależne obiekty inżynierskie: jezdnia północna, jezdnia południowa,  trasa tramwajowa wraz z ciągiem rowerowo-pieszym. Obiekty te będą posadowione na palach o średnicy 150 cm. Najdłuższe z 10 przęseł mostu, nurtowe, będzie miało 160 m. Dwie podpory mostu znajdą się w nurcie rzeki, pozostałe zostaną posadowione  częściowo na terenach zalewowych. Nad podporą nurtową wysokość konstrukcji wyniesie ponad 9 m.

W zakresie inwestycji są budowy Węzła Pułkowa na lewym brzegu Wisły (będzie się składał  z 10 wiaduktów drogowych, kładki dla pieszych i 9 murów oporowych) i  Węzeł Modlińska na prawym brzegu rzeki (złożony z 5 wiaduktów posadowionych na palach i 9 murach oporowych).

Łączna długość 15 wiaduktów to ok. 1030 m, a ich rozpiętość waha się od 17 m do 23 m. Natomiast łączna długość 18 ścian oporowych wyniesie ok. 2500 m, ich wysokości sięgają od 1,4 m do 9,3 m. Do budowy obiektów zostanie użyte ok. 120 tys. m3 betonu, ok. 14 tys. ton stali zbrojeniowej i 10 400 ton stali konstrukcyjnej. Całkowity ciężar konstrukcji stalowej mostu to około 9,4 tys. t.

Budowa drugiego etapu odcinka Trasy Mostu Północnego od węzła z Pułkową do węzła przesiadkowego Młociny obejmuje: budowę jezdni głównych trasy o przekroju 2 x 4 pasy wraz z budową wiaduktów nad ulicą Encyklopedyczną, budowę ulicy Encyklopedycznej z nowym wjazdem do zajezdni tramwajowej, skrzyżowaniem z ulicą Zgrupowania AK „Kampinos”, przejściem pod jezdniami trasy głównej, zakończonej na skrzyżowaniu z ulicą Nocznickiego (długość odcinka około 400 m), budowę ulicy Nocznickiego na długości 175 m (jedna jezdnia dwupasowa), przebudowę trasy tramwajowej, budowę chodników, pochylni, schodów, przystanków autobusowych i tramwajowych, ciągów pieszorowerowych i układu ścieżek rowerowych o łącznej długości 2 km. Prace budowlane realizuje firma SKANSKA za kwotę ok. 51,5 miliona złotych.

W kolejnych etapach stołecznego przedsięwzięcia realizowane będą odcinki: od węzła przesiadkowego „Młociny” do Trasy NS (długość ok. 1,5 km) oraz od ul. Płochocińskiej do granicy miasta w kierunku wschodniej obwodnicy (długość ok. 4,5 km). Trasa Mostu Północnego ma docelowo połączyć Trasę NS ze wschodnią obwodnicą Warszawy.

AS

Dodaj komentarz
Komentarze do artykułów może dodać każdy użytkownik Internetu. Administrator portalu nie opublikuje jednak komentarzy łamiących prawo oraz niemerytorycznych, tj. nieodnoszących się bezpośrednio do treści zawartych w artykule. Nie będą również publikowane komentarze godzące w dobre imię osób czy podmiotów, rasistowskie, wyznaniowe czy uwłaczające grupom etnicznym, oraz zawierają treści nieetyczne albo niemoralne, pornograficzne oraz wulgarne. Z komentarzy zostaną usunięte: reklamy towarów, usług, komercyjnych serwisów internetowych, a także linki do stron konkurencyjnych.