Efekt robót
W ramach przedsięwzięcia, jakim jest budowa Trasy i Mostu Północnego, powstanie trasa o parametrach drogi głównej ruchu przyspieszonego (klasa techniczna drogi GP, prędkość projektowa vp = 70 km/h, obciążenie nawierzchni ruchem 115 kN/oś, kategoria ruchu KR6), o przekroju po trzy pasy ruchu w każdym kierunku (szerokość jezdni 2x po 7,0 m + 0,5 m, 2x po 10,5 m + 0,5 m, przekrój normalny 2 x 3 pasy na odc. między węzłami, 2 x 2 pasy na węzłach, szerokość pasów ruchu 3,50 m, szerokość pasów włączenia i wyłączenia 3,50 m, szerokość pasa dzielącego 4,0 m, szerokość poboczy 1,50 m - 2,50 m). Przebudowane także będą drogi sąsiadujące z trasą oraz wybudowane ciągi pieszo-rowerowe (6,1 km) i kładki dla pieszych (ok. 8,3 km) oraz zamontowane ekrany akustyczne. Projekt przewiduje budowę 3 sygnalizacji świetlnych oraz oświetlenia ulicznego. Powstanie również trasa tramwajowa o łącznej długości 3,8 km. Zakres prac uwzględnia również przebudowę całej infrastruktury podziemnej, znajdującej się w rejonie trasy.
Przeprawa mostowa będzie miała długość ok. 795 m. Na jej konstrukcję złożą się trzy niezależne obiekty inżynierskie: jezdnia północna, jezdnia południowa, trasa tramwajowa wraz z ciągiem rowerowo-pieszym. Obiekty te będą posadowione na palach o średnicy 150 cm. Najdłuższe z 10 przęseł mostu, nurtowe, będzie miało 160 m. Dwie podpory mostu znajdą się w nurcie rzeki, pozostałe zostaną posadowione częściowo na terenach zalewowych. Nad podporą nurtową wysokość konstrukcji wyniesie ponad 9 m.
W zakresie inwestycji są budowy Węzła Pułkowa na lewym brzegu Wisły (będzie się składał z 10 wiaduktów drogowych, kładki dla pieszych i 9 murów oporowych) i Węzeł Modlińska na prawym brzegu rzeki (złożony z 5 wiaduktów posadowionych na palach i 9 murach oporowych).
Łączna długość 15 wiaduktów to ok. 1030 m, a ich rozpiętość waha się od 17 m do 23 m. Natomiast łączna długość 18 ścian oporowych wyniesie ok. 2500 m, ich wysokości sięgają od 1,4 m do 9,3 m. Do budowy obiektów zostanie użyte ok. 120 tys. m3 betonu, ok. 14 tys. ton stali zbrojeniowej i 10 400 ton stali konstrukcyjnej. Całkowity ciężar konstrukcji stalowej mostu to około 9,4 tys. t.
Budowa drugiego etapu odcinka Trasy Mostu Północnego od węzła z Pułkową do węzła przesiadkowego Młociny obejmuje: budowę jezdni głównych trasy o przekroju 2 x 4 pasy wraz z budową wiaduktów nad ulicą Encyklopedyczną, budowę ulicy Encyklopedycznej z nowym wjazdem do zajezdni tramwajowej, skrzyżowaniem z ulicą Zgrupowania AK „Kampinos”, przejściem pod jezdniami trasy głównej, zakończonej na skrzyżowaniu z ulicą Nocznickiego (długość odcinka około 400 m), budowę ulicy Nocznickiego na długości 175 m (jedna jezdnia dwupasowa), przebudowę trasy tramwajowej, budowę chodników, pochylni, schodów, przystanków autobusowych i tramwajowych, ciągów pieszorowerowych i układu ścieżek rowerowych o łącznej długości 2 km. Prace budowlane realizuje firma SKANSKA za kwotę ok. 51,5 miliona złotych.
W kolejnych etapach stołecznego przedsięwzięcia realizowane będą odcinki: od węzła przesiadkowego „Młociny” do Trasy NS (długość ok. 1,5 km) oraz od ul. Płochocińskiej do granicy miasta w kierunku wschodniej obwodnicy (długość ok. 4,5 km). Trasa Mostu Północnego ma docelowo połączyć Trasę NS ze wschodnią obwodnicą Warszawy.
AS
- «« poprz.
- nast.