Wracając do Certyfikatu barier drogowych, pragnę wyjaśnić , że Certyfikat uzyskuje tylko "przebadany moduł bariery" np. 40m lu 63 - taki "moduł" jaki został przetestowany !! Zazwyczaj w projektach jak i na budowie, długości stosowalne są swoistą wielokrotnością tego przebadanego "modułu" np. 150m lub zaledwie 42 m !! Uwaga : nie mniejszy aniżeli przetestowany ! Jeśli moduł otrzymał certyfikat, to nie znaczy ,że już posiada znak CE ! Uprawnionym do oznakowania Znakiem CE jest PRODUCENT. Wytyczne certyfikacyjne , obligują Producenta do opisania zasad montażu certyfikowanego produktu (Instrukcja Instalacji), w bardzo dokładny sposób, umożliwiający zamontowanie w.w. bariery. Po spełnieniu tych warunków (m.inn. portokoły odbiorowe, warunku gruntu, etc !!) bariera ta nabywa prawo do otrzymania znaku CE !! Nigdy wcześniej !
Konkludując, oferowane i certyfikowane bariery są tylko zapowiedzią o możliwości uzyskania znaku CE (po spełnieniu w.w warunków). Natomiast przepisy Prawa Budowlanego wyraźnie precyzują , kiedy (ten lub podobny) produkt może zostać wprowadzony do obrotu ?
Kiedy posiada znak CE !
Wg. wcześniejszego- logicznego wywodu, certyfikowane bariery uzyskują znak CE po wbudowaniu !? Więc, wcześniej nie mogą być wprowadzane do obrotu - bo z założenia nie jest to możliwe !!! Wniosek : bariery są produktem przeznaczonym tylko i wyłącznie dla konkretnego Obiektu (m.in. np. obiekty mostowe). Jeśli czytający mają inne zdanie , uprzejmie zapraszam do dyskusji