Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Bariery drogowe

Bariery drogowe 4 miesiąc 3 tygodni temu #4463

  • Pesky
  • Pesky Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
Witam,
Czy Ktoś podejmie dyskusję na temat znaku CE dla barier drogowych..... ?
Bariery drogowe wprowadzane na rynek, powinny posiadać znak CE, co jest wynikiem całego procesu certyfikacji m.in. opisanego przepisami Prawa Budowlanego oraz zharmonizowaną normą PN-EN 1317-(1-5).
Proszę mi wytłumaczyć : jak może producent barier drogowych ,deklarować posiadanie znaku CE dla konkretnego typu bariery, kiedy ona nie jest jeszcze zmontowana ? Jest dokładnie skompletowanym zestawem elementów, spełniającym wymogi certyfikacji. Nie mniej jednak nie jest kompletnym i gotowym produktem ! Montaż następuje dopiero na budowie (oczywiście zgodnie z dokładnymi zaleceniami Producenta) i dopiero jako "wbudowany", staje się produktem który można dopiero oznakować znakiem CE !! Wcześniejsza deklaracja posiadania znaku CE jest tylko "PROMESĄ" - (OBIETNICĄ) posiadania znaku CE !!
Być może się mylę ???
Proszę o komentarz....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Bariery drogowe 4 miesiąc 3 tygodni temu #4465

  • waryat
  • waryat Avatar
certyfikat dostaje bariera o konkretnych parametrach (w tym długości), a w projektach trudno znaleźć zastosowanie do tej typowej (zwłaszcza w przypadku przebudowy gdzie bariery pocięte są np. zjazdami). - ale wtedy też producenci dają certyfikaty mimo, że nie spełniają wymogu długości....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Bariery drogowe 4 miesiąc 3 tygodni temu #4466

  • jaroslaw_
  • jaroslaw_ Avatar
Moim zdaniem nie ma w tym nic dziwnego. Producent wprowadza do obrotu wyrób, który jest de facto systemem. Skoro norma PN-EN 1317-5 nakłada na producenta obowiązek, m.in. sporządzenia instrukcji i rysunków montażowych, tzn. że założono taki sposób wprowadzania wyrobu do obrotu.
Analogicznie jest z mieszankami mineralno-asfaltowymi, gdzie producent wystawia etykietę i deklaruje właściwości wyrobu po zagęszczeniu, a wydaje wyrób w zupełnie innym stanie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Bariery drogowe 4 miesiąc 2 tygodni temu #4469

  • Pesky
  • Pesky Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 2
  • Oklaski: 0
Wracając do Certyfikatu barier drogowych, pragnę wyjaśnić , że Certyfikat uzyskuje tylko "przebadany moduł bariery" np. 40m lu 63 - taki "moduł" jaki został przetestowany !! Zazwyczaj w projektach jak i na budowie, długości stosowalne są swoistą wielokrotnością tego przebadanego "modułu" np. 150m lub zaledwie 42 m !! Uwaga : nie mniejszy aniżeli przetestowany ! Jeśli moduł otrzymał certyfikat, to nie znaczy ,że już posiada znak CE ! Uprawnionym do oznakowania Znakiem CE jest PRODUCENT. Wytyczne certyfikacyjne , obligują Producenta do opisania zasad montażu certyfikowanego produktu (Instrukcja Instalacji), w bardzo dokładny sposób, umożliwiający zamontowanie w.w. bariery. Po spełnieniu tych warunków (m.inn. portokoły odbiorowe, warunku gruntu, etc !!) bariera ta nabywa prawo do otrzymania znaku CE !! Nigdy wcześniej !
Konkludując, oferowane i certyfikowane bariery są tylko zapowiedzią o możliwości uzyskania znaku CE (po spełnieniu w.w warunków). Natomiast przepisy Prawa Budowlanego wyraźnie precyzują , kiedy (ten lub podobny) produkt może zostać wprowadzony do obrotu ?
Kiedy posiada znak CE !
Wg. wcześniejszego- logicznego wywodu, certyfikowane bariery uzyskują znak CE po wbudowaniu !? Więc, wcześniej nie mogą być wprowadzane do obrotu - bo z założenia nie jest to możliwe !!! Wniosek : bariery są produktem przeznaczonym tylko i wyłącznie dla konkretnego Obiektu (m.in. np. obiekty mostowe). Jeśli czytający mają inne zdanie , uprzejmie zapraszam do dyskusji :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.172 s.