Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: [pytanie] bariery energochłonne

[pytanie] bariery energochłonne 14 lata 11 miesiąc temu #108

  • administrator
  • administrator Avatar
mzdw
Gość

FreshPosty: 0


[pytanie] bariery energochłonne - 2005/04/20 09:29
chciałbym spytać ile kosztuje poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego poprzez zastosowanie barier energochłonnych ....... ile to kosztuje licząc kazdy 1 metr bieżący ...... poza tym od jakiej wysokości skarpy jest to obowiązkowe ....... tzn czy np przy wysokości nasypu 1,50 m bariery zgodnie z przepisami musza być ustawione czy nie ???
Odpowiedz | Cytuj
jb
Gość
Odp.: [pytanie] bariery energochłonne - 2005/04/20 10:58
Orientacyjne ceny barier: pojedyncza 110 zł/1mb, dwustronna 175 zł/1mb. Oczywiście są to ceny orientacyjne i zależą od długości, cen stali itd. W chwili obecnej tworzone są warunki techniczne (instrukcja) stosowania barier.
Odpowiedz | Cytuj
sebastianb
Gość

FreshPosty: 0


Odp.: [pytanie] bariery energochłonne - 2005/04/20 11:09
W Dz. U. Nr 43 poz. 430 w rozdziale 4 zapisano warunki stosowania berier. Wynika z nich, że barierę należy stosować, jeżeli wyskość nasypu mierzona od krawędzi korony drogi, jest większa niż 3.5 m i nachylenie skarpy jest większe (w rozumieniu bardziej strome) niż 1:3. Jednak nie są to jedyne warunki dla stosowania barier. Pozostałe opisane są również w w/w rozdziale Dz. U. Nr 43.
Odpowiedz | Cytuj
romekx
Gość
O:Odp.: [pytanie] bariery energochłonne - 2008/09/17 13:05
Przepisy o których piszecie "trącą myszką". W krajach Europy zachodniej od prawie dziesięciu lat stosuje na nowych obiektach WYŁĄCZNIE się bariery drogowe testowane zgodnie z normą EN 1317. Na obiektach istniejących
bariery "stare" wymienia się na "nowe" przy okazji remontów i modernizacji.
Polska wersja tej normy istnieje od 2001 r ale niestety niewielu zarządzających
czy też projektujących drogi wie o jej istnieniu. GDDKiA od 2005 r próbuje wprowadzić w zycie nowsze wytyczne stosowania barier na polskich drogach ale z różnych powodów ciągnie sie to zbyt długo. Po zbudowaniu planowanych sieci autostrad i dróg szybkiego ruchu będzie "po herbacie".
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.105 s.