Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Zakaz wyprzedzania w rejonie skrzyżowania.

Zakaz wyprzedzania w rejonie skrzyżowania. 14 lata 9 miesiąc temu #112

  • administrator
  • administrator Avatar
dawidk
Chciałbym zapytać jakie jest Wasze zdanie na temat zakazu wyprzedzania w rejonie skrzyżowania - oczywiście sprawa dotyczy obszaru niezabudowanego (umieszcznia dodatkowych znaków B-25). Mam na myśli "rejon skrzyżowania", poniweważ oznakowanie skrzyżowania poza obszarem zabudowanym ma swoje standardy oznakowania tj. linia P-6, P-4 rejon skrzyżowania oraz znaki A-6 ostrzagające o zbliżaniu sie do skrzyżowania, w odpowiedniej lokalizacji w zalezności od prędkości dopuszczalnej (stąd pojęcie rejon skrzyżowania). Ustawa z dnia 20.06.1997 Dz. U. z dnia 19 sierpnia 1997r. "Prawo o ruchu drogowym", Art.24. pkt.7. jednoznacznie stwierdza, że: "Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na którym ruch jest kierowany", do czego zobligowani są wszyscy kierowcy.
Czy wobec tego zasadne jest stosowanie dodatkowych znaków B-25 przed skrzyżowaniem (rozważamy skrzyżowanie zwykłe), np. w odległości 100-150m, skoro z przepisów ogólnych wynika zakaz wyprzedzania? Czy użycie dodatkowych znaków B-25 w rejonie skrzyżowania ma informować kierowców, że są skrzyżowania, na których można wyprzedzać, a na innych nie można wyprzedzać (informuję, że mam na myśli skrzyżowania na odcinku prostym z dobrymi warunkami widoczności)?

jojo
Skrzyżowanie musi być oznakowane za pomocą D-1 ora z A-7 lub B- 20 w obszarze zabudowanym i nie daje się B-25.

artur53
To dość powszechny schemat oznakowania - zakaz tego co jest już zakazane. Podobnie jak zakaz wyprzedzania na łukach poziomych, które są oznakowanie jako niebezieczne.
W sytuacji, którą przedstawiłeś uważam, że znak B-26 jest zbędny.
Znaków powinno być tak dużo, ile konieczne i tak mało, jak tylko możliwe.

dawidk
Dziekuję za Wasz głos, ja również uważam podobnie. Szkoda tylko, że nie wszyscy są tego samego zdania. Mimo iż mamy te same akty prawne to zasady oznakowania i stosowane standardy oznakowania w naszym kraju bardzo sie różnią na poziomie województw.
Słusznie znaków powinno być tyle, aby zapewniały należyty poziom bezpieczeństwa, ale przy tym nie zwalniały kierowców z myślenia i znajomości ogólnych przepisów prawa o ruchu drogowym.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Zakaz wyprzedzania w rejonie skrzyżowania. 14 lata 1 tydzień temu #618

  • Doświadczony kierowca
  • Doświadczony kierowca Avatar
Witam

Dostałem propozycję od niebieskiego - 19 pkt za wyprzedzanie na skrzyżowaniu poza terenem zabudowanym. Skrzyżowanie asfaltowej z polną żwirową. Ale niebieski miał zły dzień i nie było dyskusji. Oto co zaproponował: F06 naruszenie zakazu wyprzedzania na skrzyżowaniach, B02 wyprzedzanie na przejściach dla pieszych i bezpośrednio przed nimi; C11 niestosowanie się do znaku P-4 "linia podwójna ciągła".

Pytanie brzmi czy nie robi mnie w balona?

Nie było tam znaku B25 "zakaz wyprzedzania"
A to że była linia ciągła to normalne bo przed każdym przejściem dla pieszych jest linia ciągła.

Nie przyjąłem mandatu i poszło do sądu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Zakaz wyprzedzania w rejonie skrzyżowania. 14 lata 1 tydzień temu #626

  • Doświadczony kierowca
  • Doświadczony kierowca Avatar
Witam, problem tkwi w samej definicji skrzyżowania, która jest inna w Prawie o ruchu drogowym a inna w ustawie o drogach publicznych, dlatego często oznakowanie poziome jak i pionowe może rozwiązać wątpliwości kierowcy, ale trzeba uważać ze znakami B-25, na drodze krajowej na skrzyżowaniu (no właśnie na czy przed?) zastosowałem na wniosek wydziału BRD na długości lewoskrętu z drogi głównej znak B-25 (żeby nie było wyprzedzania na długim lewoskręcie) Po wybudowaniu i wprowadzeniu stałej organizacji zgłosił się instruktor jazdy który zakwestionował to rozwiązanie (z wielkimi pretensjami) ponieważ takie oznakowanie powoduje że jak kierowca chce skręcić w lewo i wjedzie na lewoskręt i zacznie zwalniać żeby przepuścić samochody z przeciwnego pasa to nie można go wyprzedzić jadąc pasam na wprost (znak B-25) nie łamiąc przepisów, dopiero jak się zatrzyma można go ominąć (a nie wyprzedzić). Gościu się ostro wczuł i sprawę zgłaszał do KRBRD itp. ale moim zdaniem nad interpretował kodeks.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.204 s.