Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Kategoria ruchu dla parkingu

Kategoria ruchu dla parkingu 14 lata 9 miesiąc temu #74

  • administrator
  • administrator Avatar
Szymon
Gość
Kategoria ruchu dla parkingu - 2008/05/25 09:56
Jak dobierać kategorię ruchu dla parkingu, z którego korzystać będą wyłącznie samochody osobowe???? Czy można przeliczyć samochody osobowe na pojazd obliczeniowy aby znajac natezenie ruchu sam. osobowych okreslić kategorię ruchu i obliczyć odpowiednią konstrukcję jezdni???
Odpowiedz | Cytuj
Marek
Gość
O:Kategoria ruchu dla parkingu - 2008/05/26 16:56
DU43

Jak nie wiesz co to jest to lepiej (dla wszystkich) zmień zajęcie z takimi pytaniami ....
No chyba, że zacząłeś właśnie studiować
Odpowiedz | Cytuj
trans
Gość
O:Kategoria ruchu dla parkingu - 2008/05/27 21:36
Witam. Jak projektować konstrukcję nawierzchni na parkingach, placach manewrowych, placach przed zakładami, fabrykami, kotłowniami itp. gdzie oczywiście występuje mały ruch ale pojazdów ciężkich. Oczywiście z uwzględnieniem warunków gruntowych.
Pozdrawiam!
Odpowiedz | Cytuj
Marek
Gość
O:Kategoria ruchu dla parkingu - 2008/05/28 11:58
Zgodnie z warunkami technicznymi
Odpowiedz | Cytuj
arek
Użytkownik

FreshPosty: 5


O:Kategoria ruchu dla parkingu - 2008/05/29 20:57
Marek ma rację. Dziękujemy pseudo projektantom
Odpowiedz | Cytuj
Grzegorz
Gość
O:Kategoria ruchu dla parkingu - 2008/06/10 22:04
Witajcie wielcy projektanci.
O ile pytanie Szymona nawet trudno komentować to pytanie trans'a jest bardzo interesujące.

Marku czy potrafisz wskazać w warunkach technicznych punkt mówiący o doborze konstrukcji nawierzchni dla obciążeń od wózków widłowych, suwnic kołowych czy też wozów kontenerowych, które to pojazdy mogą generować obciążenia 1000 kN/ oś (słownie tysiac)?

Wskaż proszę, jako znawca temtu, metody projektowania takich Nawierzchni.
Myślę, że nie utwierdzisz forumowiczów w przekonaniu, iż podziękowania Arka skierowane są do Ciebie.

Również Arka zapraszam do zabrania głosu w duskusji i podzielenie się swoimi doświadczeniami.
Odpowiedz | Cytuj
arek
Użytkownik

FreshPosty: 5


O:Kategoria ruchu dla parkingu - 2008/06/12 20:14
W takich wypadkach o jakich wspomniałeś są to projekty nietypowe i wymagają typowo specjalistycznego podejścia bo suwnica nie chodzi po jezdni a po torach a parking to typowa konstrukcja dlatego twoje porównanie ciężaru projektowania jest dziwne. przy tak dużych obciążeniach przeprowadza się szereg innych obliczeń których przy parkingach nie robi się tego. Porównywanie budownictwa przemysłowego do typówek to chyba nie tak
Odpowiedz | Cytuj
arek
Użytkownik

FreshPosty: 5


O:Kategoria ruchu dla parkingu - 2008/06/12 20:24
A jeszcze jedno do Grzegorza fajnie że zacząłeś dośc ciekawy temat projektowanie nietypowych konstrukcji Pozdrawiam forumowiczów.


Szymon
Gość
O:Kategoria ruchu dla parkingu - 2008/08/02 20:26
Jeszcze nie jestem projektantem i długa droga przedemną. Serdecznie dziękuję za dobre rady superprojektantom szczegolnie Markowi i Arkowi, moja chęć zdobywania wiedzy została przez was odpowiednio potraktowana. Następnym razem bede pytal zyczliwszych
Odpowiedz | Cytuj
Student
Gość
O:Kategoria ruchu dla parkingu - 2009/03/20 14:10
Dokładnie popieram arka ,poniewaz podejscie do suwnic polega na bardziej skomplikowanych obliczeniach i najlepiej byloby ogólnie zazbroic grunt , pozdrawiam
Odpowiedz | Cytuj
SoraN
Gość
O:Kategoria ruchu dla parkingu - 2009/03/24 12:19
masz racje Szymon a propos masz w DZ.U 43 taki punkt 5.6.3. Konstrukcje nawierzchni jezdni manewrowych powinny być takie, jak nawierzchni pasów ruchu. Kategorię ruchu ustala się zgodnie z tabelą:I tam jest tabela odnosnie liczby miejsc postojowych i w tym sam. ciezarowych Mysle ze sie przyda
Odpowiedz | Cytuj
radziejo

Użytkownik

JuniorPosty: 10


O:Kategoria ruchu dla parkingu - 2009/06/01 21:42
WITAM!

Temat jest rzeczywiście ciekawy i najczęściej wymaga indywidualnego podejścia. Najważniejsze w takim przypadku jest dokonanie szczegółowej analizy ruchu pojazdów włącznie z ich rodzajem i charakterystyką techniczną (ilość osi i kół) oraz określenie dopuszczalnego nacisku na oś. W przypadku dróg publicznych sprawę wystarczająco reguluje rozporządzenie, nie jest to jednak takie oczywiste w przypadku inwestycji prywatnych, placów składowych, dróg w kamieniołomach i kopalniach oraz w portach i terminalach kontenerowych.

Dwa zdania do kolegi Arka, nie jest prawdą, że suwnice poruszają się wyłącznie po szynach. W portach i terminalach po placach poruszają się kołowe suwnice i wozy bramowe.

Dwa zdania do kolegi Szymona, nie przejmuj się każdy kiedyś zaczynał. Konstrukcję nawierzchni drogowej projektujesz z uwagi na ruch ciężarowy (masy pojazdów powyżej 3,5 t), a wszystko przeliczasz na osie obliczeniowe. Dla dobrze wykonanej nawierzchni przejazd przeładowanego tira jest dużo bardziej szkodliwy niż przejazd 1 mln sam. osobowych. W przypadku ruchu tylko pojazdów osob. w zasadzie projektujesz grubość konstrukcji z uwagi na warunek środowiskowy (głębokość przemarzania - zapobieganie wysadzinom). Inną historią jest wzmocnienie słabego podłoża do odpowiedniej nośności..

Pozdrawiam wszystkich.

R.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Kategoria ruchu dla parkingu 12 lata 10 miesiąc temu #1933

  • Damian1981
  • Damian1981 Avatar
Panowie eksperci nie słyszeli chyba hasła: "Kto pyta nie błądzi". Albo zaślepiła ich ta ich wszechwiedza :woohoo:

Pozdrawiam wszystkich z głową poniżej chmur
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.185 s.