Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: asfalt na płyty jumbo

asfalt na płyty jumbo 10 lata 10 miesiąc temu #3532

  • mariusz78
  • mariusz78 Avatar
Mam pytanie - czy stosuje się jeszcz wylewanie asfaltu bezpośrednio na płyty typu jumbo? Jestem radnym miejscowosci w której drogi wyłożone płytami stanowią spory udział, wykonanie pełnego remontu wszystkich dróg to obciążenie zbyt duże dla budżetu. Potrwa to dekady. Koszt budowy nowej drogi często zbliża się do 10 mln zł za kilometr. Samo wylanie asfaltu na istniejące podłoże z płyt byłoby wieloktotnie tańsze. Oczywiście trzebaby podnieść studzienki, krawężniki na części wjazdów czy wyrównac płyty w niektórych miejscach. Wiem, że stosowano kiedyś takie rozwiązania, bo na niktórych drogach asfalt spękany jest kształtne prostokąty:-) Przetrwał jednak kupę lat. Gdyby wybrać drogi o małym natęzeniu ruchu, bez lub z minimalnym udziałem ruchu cięzlich pojazdów i zastosować jakąś bardziej elastyczną mieszankę asfaltu - to może mogłoby to posłużyc na dłuższy czas?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: asfalt na płyty jumbo 10 lata 10 miesiąc temu #3536

  • mariusz78
  • mariusz78 Avatar
Takie rozwiązanie nigdy nie było i nie będzie dopuszczone według polskiego prawa. Można spotkać takie rozwiązania i świadczą one o głupocie i totalnym braku wiedzy z zakresu budowy dróg. Dodatkowo wyrzuca się pieniądze polskich podatników w przysłowiowe błoto.
Proponuje przeprowadzić remont w mniejszym zakresie ale tak jak należy - zamiast porywać się na technologie pseudo-drogowe. W końcu nie od razu Kraków zbudowano.
Kwota 10 mln za kilometr drogi to kwota grubo przesadzona zwłaszcza że z opisu wynika że są to drogi o małym udziale pojazdów ciężkich.
Jeżeli posiada Pan jakieś szczegółowe pytania proszę przesłać na adres email: <a href="mailto:biruta100@wp.pl]biruta100@wp.pl[/url] to zaproponuje konkretną konstrukcje nawierzchni zgodną z obowiązującymi przepisami, a przy tym również ekonomiczną.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: asfalt na płyty jumbo 10 lata 10 miesiąc temu #3537

  • mariusz78
  • mariusz78 Avatar
Jak jestes radnym zobacz co mówią przepisy a nie tworzysz własną twórczość próbując z gówna ukrecic bat. Samo budowanie dróg z takich płyt to głupota bo budowaliście to bez odwodnienia wgłebnego bo taniej. Trzeba było zobaczyć w ksiązkach przed budową takich dróg że wilgotność optymalna zapewnia optymalne zageszczenie ale przekroczenie tej wilgotności powoduje uplastycznienie podłoża pod płytami i klawiszowanie płyt. Zakładam że budowaliście bez kanalizacji deszczowej wiec jak teraz połozycie na tym nawierzchnie szczelną to woda deszczowa zaleje posesje. Jacy radni takie drogi.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: asfalt na płyty jumbo 10 lata 10 miesiąc temu #3538

  • mariusz78
  • mariusz78 Avatar
Proszę Pana Radnego to nie asfalt tylko mieszanka mineralo-asfaltowa i nie wylewa się tylko układa :) reszta w temacie jak wyżej :) pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: asfalt na płyty jumbo 10 lata 10 miesiąc temu #3540

  • mariusz78
  • mariusz78 Avatar
Może spróbujcie budować drogi z betonu cementowego. Technologia wykonania nie jest trudna, można własnym sumptem budować 100m dziennie jak to dzieje się w gminie Korzenna. Wójt gminy Korzenna pan Leszek Skowron bardzo sobie chwali ten pomysł (BTA-Nr1 2013)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: asfalt na płyty jumbo 10 lata 10 miesiąc temu #3544

  • mariusz78
  • mariusz78 Avatar
nie ma czegoś takiego jak płyty ...jumbo. :rolleyes:
Są płyty IOMB:
"Żelbetowe płyty wielootworowe typu IOMB (opracowane przez Instytut Organizacji i Mechanizacji Budownictwa - stąd skrót IOMB) są produkowane w dwóch wymiarach:
• 100 x 75 cm i grubości 12,5 cm - do układania ręcznego przez czterech robotników (masa ok. 180 kg),
• 100 x 175 cm i grubości 15 cm - do układania z użyciem żurawia (masa ok. 500 kg). Płyty układa się na podsypce z piasku o grubości 5 -10 cm, najczęściej jako drogi pasowe jedno- i dwukierunkowe. Odstęp między pasami wynosi zwykle 0,5 - 0,6 m i jest dostosowany do najczęściej spotykanych ciężarówek. Na łukach wykonuje się nawierzchnie pełne."
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.086 s.