Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Budowa drogi gruntowej utwardzonej

Budowa drogi gruntowej utwardzonej 7 lata 8 miesiąc temu #4273

  • SHR2000
  • SHR2000 Avatar
Witam serdecznie wszystkich,

to jest mój pierwszy post na tym forum, w związku z czym chciałbym się przywitać.

To co mnie tu sprowadziło to projekt który realizuję od pewnego czasu.
Mianowicie chodzi tu o budowę drogi szutrowej, na własnym terenie na potrzeby treningowe dla kierowców rajdowych.
Rajdy samochodowe to moja pasja i mając do dyspozycji dosyć spory areał, postanowiłem rozbudować obecną infrastrukturę.

Aktualnie do dyspozycji mam 3.3 km całkowicie prywatnej drogi i chciałbym stworzyć kolejne 9 km.
Sąsiadujemy z zaprzyjaźnioną żwirownią, która wspiera nas w działaniach.
Przy nadchodzącej realizacji projektu budowy siatki dróg, otrzymamy zdecydowanie bardzo atrakcyjne ceny na kruszywo do budowy powyższej inwestycji.

Na wstępie chciałbym uczulić, oraz uświadomić że nie jestem inżynierem budowy dróg, oraz moja wiedza w tym zakresie ogranicza się jedynie do teorii którą szczątkowo poznałem czytając różne specyfikacje techniczne z budowy czy remontu dróg gminnych. Moje doświadczenie praktyczne to naprawianie i remont drogi którą już posiadamy po kilkudziesięciu treningach rajdowych. Jak widać, droga z roku na rok jest coraz bardziej wytrzymała i zdobyta wiedza nie poszła w las.
Dlatego też prosiłbym o wyrozumiałość :)

Co do projektu:

Drogi będą budowane od podstaw.
Do dyspozycji będzie również materiał w postaci własnego kruszywa z niwelacji innego terenu ok 1000mkw na głębokość 4 metrów (pagórek który utrudnia realizację innej inwestycji) i w zależności jaki będzie materiał to się okaże czy można go będzie wykorzystać w budowie drogi zamiast kupować kruszywo od kogoś innego.

Generalnie chciałbym uzyskać jakieś opinie oraz porady techniczne na temat budowy czegoś takiego. Nie ukrywam że najistotniejszym punktem całego przedsięwzięcia to jest wytrzymałość drogi na zakrętach, ponieważ samochody rajdowe na szutrowej oponie wybitnie skutecznie niszczą drogę o luźnej nawierzchni.
Na prostych najistotniejszą kwestią jest równa oraz w miarę twarda nawierzchnia. Jednak zakręty są najbardziej newralgicznymi miejscami które najszybciej ulegają zniszczeniu i muszą być naprawiane praktycznie po każdym treningu.

W związku z czym priorytetem byłoby przygotowanie fragmentów odcinków na których
1. auto hamuje do zakrętu
2. pokonuje zakręt
3. wychodzi z zakrętu

Drugorzędną kwestią będą fragmenty na których rajdówka jedzie na wprost.

Kolejną kwestią jest oczywiście takie wyprofilowanie drogi oraz wykorytowanie żeby na drodze nie zbierała się woda.

Jeśli chodzi o koszty.
Domyślam się że można by było zrealizować powyższą inwestycję w wersji super ekskluzywnej i profesjonalnej jednak od razu napiszę: nie posiadam budżetu jaki przeznaczyła by na to gmina w naszych realiach.
Droga ma być tylko na potrzeby treningowe dla załóg rajdowych, oraz okazjonalne imprezy rajdowe.
Nie będą po niej jeździć tabory powyżej 15 ton.
Droga będzie użytkowana jedynie przez samochody przygotowane do motorsportu.
Planowany budżet do przeznaczenia: ok 100 000 zł

Wstępnie tyle informacji ode mnie.
Jeśli chodzi o kwestie biznesplanu i opłacalności - prosiłbym zostawić ten temat bez komentarza :)

Interesuje mnie opinia i techniczne porady na temat samej budowy tego typu drogi, oraz ewentualne rozwiązania które będą optymalizować koszty ze względu na ograniczony budżet.

Z góry bardzo dziękuję za pomoc !
Miłego wieczoru
Maciek
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.149 s.