Anonymous napisał:
Zgodnie z dziennikiem ustaw nr 43 z 1999 r dot.dróg publicznych w zakresie nawierzchni najcieńsza nawierzchnia asfaltowa dla ruchu KR1(najmniejszy) to 4+11=15 cm .Czyli kosztowo to (ok.40zł-w-wa ścieralna+ok.70zł-podbudowa)=ok.100zł/m2 O GRUB 15CM (ASFALT) ale to tylko koszt wykonania samej nawierzchni przy podłożu G1 czyli nie wymagjaacym wzmocnienia. Dotego dochodza prace związane z robotami ziemnymi (wykopy, nasypy) bo trzeba ta trasę ukształtować, krawęznikami odwodnieniem (w tym ew kanalizacja). ponadto trzeba zrobić projekt , wykonac badania geotechniczne i na tym etapie przeanalizować konstrukcję w tym ew inna może i tańszą technologie jeśli chodzi o podbudowę.
Witam serdecznie forumowiczów
Zastanawiamy się nad budową 4-5 kilometrowego wyścigowego toru asfaltowego. Nie mamy ambicji organizacji F1 ale chcielibyśmy aby tor uzyskać homologacje FIA i tym samym PZM.
Dokumenty PZM/FIA dają wytyczne dla takiego toru od strony projektowej (długość, szerokość, bezpieczeństwo itd), natomiast nie regulują rodzaju i jakości wykonania podłoża.
Wasze forum jest najbardziej kompetentne w tym zakresie wiec pomyślałem, że możecie doradzić. Mam tu szczególnie na uwadze przepisy określające specyfikę budowy nawierzchni, materiałów wykonania jeżeli takowe wymagania istnieją.
Z gory dziekuje za odpowiedz,
Pozdrawiam serdecznie
Arek Buziewicz