Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Budowa toru wyścigowego-jaki koszt 1km nawierzchni

Budowa toru wyścigowego-jaki koszt 1km nawierzchni 12 lata 5 miesiąc temu #2198

  • adriank
  • adriank Avatar
Witam

czy jest ktoś w stanie okreslić jaki szacunkowo może być koszt położenia nawierzchni toru wyścigowego? Oczywiscie nie mowimy o tutaj o podłożu najwyższej półki dla samochodów formuły 1, najprostsza z mozliwych nawierzchni, wytrzymująca nacisk samochodów osobowych oraz znosząca realne warunki atmosferyczne. Ogólnie myślałem o 5-6km takiej nawierzchni, ale nie wiem z jakimi kosztami trzeba się liczyć.

pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Budowa toru wyścigowego-jaki koszt 1km nawierzchni 12 lata 5 miesiąc temu #2213

  • adriank
  • adriank Avatar
To wszystko zależy od warunków gruntowo-wodnych ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Budowa toru wyścigowego-jaki koszt 1km nawierzchni 12 lata 4 miesiąc temu #2221

  • adriank
  • adriank Avatar
Zgodnie z dziennikiem ustaw nr 43 z 1999 r dot.dróg publicznych w zakresie nawierzchni najcieńsza nawierzchnia asfaltowa dla ruchu KR1(najmniejszy) to 4+11=15 cm .Czyli kosztowo to (ok.40zł-w-wa ścieralna+ok.70zł-podbudowa)=ok.100zł/m2 O GRUB 15CM (ASFALT)
ale to tylko koszt wykonania samej nawierzchni przy podłożu G1 czyli nie wymagjaacym wzmocnienia.

Dotego dochodza prace związane z robotami ziemnymi (wykopy, nasypy) bo trzeba ta trasę ukształtować, krawęznikami odwodnieniem (w tym ew kanalizacja).
ponadto trzeba zrobić projekt , wykonac badania geotechniczne i na tym etapie przeanalizować konstrukcję w tym ew inna może i tańszą technologie jeśli chodzi o podbudowę.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Budowa toru wyścigowego-jaki koszt 1km nawierzchni 8 lata 6 miesiąc temu #4194

  • arek
  • arek Avatar
Anonymous napisał:
Zgodnie z dziennikiem ustaw nr 43 z 1999 r dot.dróg publicznych w zakresie nawierzchni najcieńsza nawierzchnia asfaltowa dla ruchu KR1(najmniejszy) to 4+11=15 cm .Czyli kosztowo to (ok.40zł-w-wa ścieralna+ok.70zł-podbudowa)=ok.100zł/m2 O GRUB 15CM (ASFALT) ale to tylko koszt wykonania samej nawierzchni przy podłożu G1 czyli nie wymagjaacym wzmocnienia. Dotego dochodza prace związane z robotami ziemnymi (wykopy, nasypy) bo trzeba ta trasę ukształtować, krawęznikami odwodnieniem (w tym ew kanalizacja). ponadto trzeba zrobić projekt , wykonac badania geotechniczne i na tym etapie przeanalizować konstrukcję w tym ew inna może i tańszą technologie jeśli chodzi o podbudowę.

Witam serdecznie forumowiczów

Zastanawiamy się nad budową 4-5 kilometrowego wyścigowego toru asfaltowego. Nie mamy ambicji organizacji F1 ale chcielibyśmy aby tor uzyskać homologacje FIA i tym samym PZM. Dokumenty PZM/FIA dają wytyczne dla takiego toru od strony projektowej (długość, szerokość, bezpieczeństwo itd), natomiast nie regulują rodzaju i jakości wykonania podłoża.

Wasze forum jest najbardziej kompetentne w tym zakresie wiec pomyślałem, że możecie doradzić. Mam tu szczególnie na uwadze przepisy określające specyfikę budowy nawierzchni, materiałów wykonania jeżeli takowe wymagania istnieją.

Z gory dziekuje za odpowiedz,
Pozdrawiam serdecznie

Arek Buziewicz
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Budowa toru wyścigowego-jaki koszt 1km nawierzchni 8 lata 6 miesiąc temu #4198

  • Andrzej
  • Andrzej Avatar
  • Offline
  • Użytkownik
  • Posty: 14
  • Oklaski: -1
Anonymous napisał:
Zgodnie z dziennikiem ustaw nr 43 z 1999 r dot.dróg publicznych w zakresie nawierzchni najcieńsza nawierzchnia asfaltowa dla ruchu KR1(najmniejszy) to 4+11=15 cm .Czyli kosztowo to (ok.40zł-w-wa ścieralna+ok.70zł-podbudowa)=ok.100zł/m2 O GRUB 15CM (ASFALT)
ale to tylko koszt wykonania samej nawierzchni przy podłożu G1 czyli nie wymagjaacym wzmocnienia.

Dotego dochodza prace związane z robotami ziemnymi (wykopy, nasypy) bo trzeba ta trasę ukształtować, krawęznikami odwodnieniem (w tym ew kanalizacja).
ponadto trzeba zrobić projekt , wykonac badania geotechniczne i na tym etapie przeanalizować konstrukcję w tym ew inna może i tańszą technologie jeśli chodzi o podbudowę.
Generalnie powolywanie sie na gniota w postaci DzU 43 w samym zalozeniu jest totalna porazka.Nawierzchnia o grub 4+11 to cos co w normalnym swiecie drogowym nie istnieje.Jedynym gruntem nie wymagajacym wzmocnienia jest lita skala a i tam nawierzchnia musi miec grubosc minimalna 40 cm(4,5+,4,5+39cm).Taki standart na drogach wykutych w skalach obowiazuje w Norwegii.I to jest minimum.Dla zaspokojenia Twojej ciekawosci grubosc nawierzchni siezki rowerowej to 4,5+4,5+51cm=60cm.Stad 15 cm to jakas wieruntna bzdura.W mojej ocenie grubosc nawierzchni takiego toru, przy zalozeniu ze bedzie tam tylko ruch samochodow osobowych to min. 60 cm(4,5+4,5+51cm) a i to zalezy od warunkow gruntowo-wodnych.Drogi w Polsce sa budowane wg gniota i stad taka ilosc kolein.To jest odpowiedz na "wiedze" tych ktorzy stworzyli gniota."Poznacie ich po owocach ich pracy"..A te widac golym okiem ze o zawieszeniu samochodu nie wspomne.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Budowa toru wyścigowego-jaki koszt 1km nawierzchni 8 lata 6 miesiąc temu #4199

  • jaroslaw_
  • jaroslaw_ Avatar
Czytając zalinkowane przez Ciebie wytyczne, wymagania co do nawierzchni nie są wysokie. Wiele zależy od tego jaki efekt chcesz osiągnąć. Chętnie Ci pomogę, jeśli sprecyzujesz pytania.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.194 s.