Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Droga nad garażem podziemnym

Droga nad garażem podziemnym 10 lata 4 miesiąc temu #3767

  • schogo
  • schogo Avatar
Witam
Do zaprojektowania droga pożarowa na płycie stropowej garażu podziemnego. Jaki układ warstw ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Droga nad garażem podziemnym 10 lata 4 miesiąc temu #3770

  • schogo
  • schogo Avatar
Zewnętrzna warstwa ładnie wyglądająca przynajmniej do końca gwarancji.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Droga nad garażem podziemnym 10 lata 4 miesiąc temu #3771

  • schogo
  • schogo Avatar
Dziękuję, Twój post jak zazwyczaj jest zbędny. Tak zastanawiając się chwilę nad takimi osobami jak Ty..oczywiście nie podważam wiedzy bo ją posiadasz...tylko nie rozumiem jak można komuś "pomagać" próbując mu udowodnić, że jest np. kretynem, idiotą. Tylko nie odpisuj mi w stylu..."przecież nie nazwałem Ciebie idiotą"..bo jednak uważam się za osobę myślącą :) Człowieku nie każdy musi wszystko wiedzieć, lepiej się chyba zapytać/skonsultować niż się pomylić?? Pokaż mi człowieka, który wszystko wie to będę Cię wielbił do końca życia :)
Zasadą forum, jest to :
jedna osoba ma problem/jest ciekawa/coś ją nurtuje, druga osoba odpowiada/włącza się do dyskusji.
Tutaj pojawia się jeszcze trzecia osoba - mamoń, która musi sobie coś odreagować....każdy ma jakiś sposób na adrenalinę :)

Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Droga nad garażem podziemnym 10 lata 4 miesiąc temu #3772

  • schogo
  • schogo Avatar
Można zastosować konstrukcję stosowaną na nowo budowanych wiaduktach. Na stropie impregnat,
na to papa termozgrzewalna (5mm)-M-15.01.03 , następnie asfalt lany (2-3cm) M-15.04.02. , warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11 (4 cm) D-05.03.05.b i warstwa ścieralna SMA (3-4 cm)
D-05.03.13., należy też pamiętać odtworzeniu dylatacji w miejscach styku płyt stropowych, może to być nacięcie piłą na 1/3 głębokości wszystkich warstw (szerokość 5mm) i wypełnienie tej szczeliny masą zalewową lub wkładką gumową. PS. Zamiast SMA, można ułożyć tańszy beton asfaltowy. Pozdrawiam Jacek
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Droga nad garażem podziemnym 10 lata 4 miesiąc temu #3777

  • schogo
  • schogo Avatar
Wszystko zależy od różnicy wysokości pomiędzy stropem parkingu a poziomem projektowanej drogi pożarowej (tz. jak bardzo sztywność stropu wpływa i przenosi się na mechanikę działania konstrukcji nawierzchni drogi).
Konstrukcja drogi pożarowej może być dowolna byle wóz strażacki jej nie zniszczył, czyli o odpowiedniej sztywności górnej warstwy i nośności warstw niższych czyli takiej nośności aby nie wystąpiły odkształcenia trwałe.
Osobiście zastosowałbym Ekokratkę gr. 5cm wypełnioną mieszaniną kruszywa drobnego z gruntem + obsianie trawą, na podsypce cem-piaskowej 3(5)cm, pod ekokratką 15(lub 20)cm kruszywa stabil. mechanicznie i tyle. Podłoże pod kruszywo powinno być zagęszczone (IS=1,0) i niewysadzinowe (jak nie to wymiana gruntu lub dodatkowo stabilizacja lipidurem Rm=1,5MPa).

Jeżeli kruszywo wypada tuż nad stropem to należy zabezpieczyć izolacje stropu przed uszkodzeniem, a płytę stropu obliczać uwzględniając w kombinacjach obciążeń obciążenie skupione od kół wozu strażackiego. Dodatkowo ściany parkingu powinny być sprawdzone na działanie parcia gruntu zwiększonego oddziaływaniem pojazdu straży pożarnej.... ale to już konstruktor powinien wiedzieć
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Droga nad garażem podziemnym 10 lata 4 miesiąc temu #3780

  • schogo
  • schogo Avatar
Jeżeli garaż już istnieje, to rozwodzenie się nad warstwami nawierzchni drogi pożarowej jest przedwczesne. W mojej ocenie to strop i ewentualnie ściany garażu trzeba dostosować do obciążenia. Drugi problem to wykonawstwo i wszystko związane z zagęszczaniem warstw na stropie. Nie sądzę, aby w sposób świadomy ktoś użyłby na takiej konstrukcji walca wibracyjnego . Reasumując - czeka Cie chyba projektowanie dodatkowej konstrukcji nośnej, a na niej użycie typowych warstw jak na obiektach mostowych
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.150 s.