Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: jakie przyczyny spękań na budowanych autostradach?

Re: jakie przyczyny spękań na budowanych autostradach? 12 lata 3 tygodni temu #2570

  • jbond
  • jbond Avatar
Nawierzchnie betonowe jak diamenty są wieczne .... ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: jakie przyczyny spękań na budowanych autostradach? 12 lata 3 tygodni temu #2585

  • jbond
  • jbond Avatar
Nawierzchnie betonowe jak diamenty są wieczne .... ;)

to się okaze za kilka lat. polacy nie potrafią utrzymywać nawierzchni betonowych szczególnie pod względem szczelin dylatacyjnych które są najsłabszym punktem nawierzchni betonowych. teraz nawierzchnie betonowe są nowe więc można mówić o ich długowieczności ale czas pokaze ich wieczność.
dodam tylko tyle ze w przypadku podłoża pod nawierzchnię betonową nikt w polsce nie bada modułów odkształcenia tak samo jak w przypadku podatnych i półsztywnych.
wiec nie przekonuje mnie twoja długowieczność
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: jakie przyczyny spękań na budowanych autostradach? 10 lata 2 miesiąc temu #3813

  • jbond
  • jbond Avatar
Czytam Państwa wypowiedzi i aż nóż mi się w kieszeni otwiera jacy wszyscy jesteście mądrzy, więc czemu sami nie zbudujecie choć 1 km drogi przecież Polak wszystko potrafi.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: jakie przyczyny spękań na budowanych autostradach? 10 lata 1 miesiąc temu #3818

  • jbond
  • jbond Avatar
@jbond popieram, beton jest wieczny :) Bitumiarze wymyślili nawierzchnię z SMA która jest twarda i sztywna jak beton , jak by nie patrzył, te 4 do 6 cm musi popękać przy podatnym podłożu i podbudowie (cyt. mamoń). Dlatego nasi zachodni sąsiedzi zaczęli nacinać dylatacje w bitumicznej. Wrzucił bym fotkę z trasy na Lubęke , ale nie ma takiej opcji .
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: jakie przyczyny spękań na budowanych autostradach? 10 lata 1 miesiąc temu #3831

  • jbond
  • jbond Avatar
@jbond popieram, beton jest wieczny :) Bitumiarze wymyślili nawierzchnię z SMA która jest twarda i sztywna jak beton , jak by nie patrzył, te 4 do 6 cm musi popękać przy podatnym podłożu i podbudowie (cyt. mamoń). Dlatego nasi zachodni sąsiedzi zaczęli nacinać dylatacje w bitumicznej. Wrzucił bym fotkę z trasy na Lubęke , ale nie ma takiej opcji .

Spekania sztywnej SMA na podatnej podbudowie (o stosunku modułów wtórny do pierowtnego 2,2) wynika własnie z odkształcalności podbudowy. Co to za pomysły zeby podbudowa odkształcała sie do 2,2 na autostradzie oraz tyle samo na drodze gminnej. Poza tym dylatacje w betonie wynikaja nie ze stywnosci betonu ale z jego zmiany wymiarów pod wpływem procesów zachodzących przy twardnieniu oraz zmian temperatury. Czy mieszanka SMA podlega tym samym procesom? czy kurczy sie przy stygnięciu? Czy zmniejsza swoje wymiary przy niskich temperaturach? Pewnie ze nie a przynajmniej nie w takich zakresach jak beton. Jak połozysz cieńką szklaną płytke na podatnym podłozu to niewielkie odkształcenie podłoza spowoduje pęknięcie płytki szklanej. Zasadą jest tak dobrać odkształcalność podbudowy i podłoza podatnego aby nie przekroczyć odkształcalności warstwy bitumicznej. Problem w Polsce polega na tym że Polacy kopiują pomysły zachodnie warstw ścieralnych bez dostosowania podłoża i podbudowy do wymagań zachodnich. To tak jakby zmienić kierownice z mercedesa we fiacie 126p i mówić że ma sie mercedesa.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.154 s.