Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: konstrukcja nawierzchni i dopuszczalny nacisk osi

Re: konstrukcja nawierzchni i dopuszczalny nacisk osi 12 lata 1 miesiąc temu #2553

  • gość
  • gość Avatar
Dzięki za odpowiedzi,
czyli, jeśli dobrze rozumiem na konstrukcji dla ruchu KR1 może sporadycznie poruszać się samochód o nacisku nawet 115 kN na oś i nie powinien doprowadzić do zniszczenia konstrukcji.
Pozdrawiam

Halo, widzę że dyskusja zmieniła kierunek ... czy koledzy mamoń i valdi mogą odpowiedzieć mi na powyższe pytanie?

Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: konstrukcja nawierzchni i dopuszczalny nacisk osi 12 lata 1 miesiąc temu #2554

  • gość
  • gość Avatar
Dzięki za odpowiedzi,
czyli, jeśli dobrze rozumiem na konstrukcji dla ruchu KR1 może sporadycznie poruszać się samochód o nacisku nawet 115 kN na oś i nie powinien doprowadzić do zniszczenia konstrukcji.
Pozdrawiam

Halo, widzę że dyskusja zmieniła kierunek ... czy koledzy mamoń i valdi mogą odpowiedzieć mi na powyższe pytanie?

Pozdrawiam
:D tak to bywa z dyskusjami :D
a co do odpowiedzi na pytanie to jeśli wyznaczyłeś KR1 z zastosowaniem współ. z rozporządzenia 43 to zakładają one że udział pojazdów o nacisku 115 kN może wynosić max. 20% (czyli chyba twoje sporadycznie się w tym mieści :D ) a KR1 jest w stanie przenieść <=12 osi obliczeniowych (100 kN) na dobę, na pas... co przy zastosowaniu prawa czwartej potęgi daje <=7 osi obl. (115 kN) (zgodnie ze zruganym tu wcześniej :D przez kolegę mamonia) Katalogiem wzmocnień i remontów ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: konstrukcja nawierzchni i dopuszczalny nacisk osi 12 lata 1 miesiąc temu #2556

  • gość
  • gość Avatar
gość napisał:
gość napisał:
Dzięki za odpowiedzi,
czyli, jeśli dobrze rozumiem na konstrukcji dla ruchu KR1 może sporadycznie poruszać się samochód o nacisku nawet 115 kN na oś i nie powinien doprowadzić do zniszczenia konstrukcji.
Pozdrawiam

Halo, widzę że dyskusja zmieniła kierunek ... czy koledzy mamoń i valdi mogą odpowiedzieć mi na powyższe pytanie?

Pozdrawiam
:D tak to bywa z dyskusjami :D
a co do odpowiedzi na pytanie to jeśli wyznaczyłeś KR1 z zastosowaniem współ. z rozporządzenia 43 to zakładają one że udział pojazdów o nacisku 115 kN może wynosić max. 20% (czyli chyba twoje sporadycznie się w tym mieści :D ) a KR1 jest w stanie przenieść <=12 osi obliczeniowych (100 kN) na dobę, na pas... co przy zastosowaniu prawa czwartej potęgi daje <=7 osi obl. (115 kN) (zgodnie ze zruganym tu wcześniej :D przez kolegę mamonia) Katalogiem wzmocnień i remontów ;)

Tylko jak się ma wzrost naprężeń od wiekszego nacisku 115kN do sztucznego podniesienie liczy osi obliczeniowych 100kN przy tym samym poziomie naprężeń o tym pojęcia nie ma nikt a jak bedzie to się okaże za kilka lat :D
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: konstrukcja nawierzchni i dopuszczalny nacisk osi 12 lata 1 miesiąc temu #2583

  • gość
  • gość Avatar
Tylko jak się ma wzrost naprężeń od wiekszego nacisku 115kN do sztucznego podniesienie liczy osi obliczeniowych 100kN przy tym samym poziomie naprężeń o tym pojęcia nie ma nikt a jak bedzie to się okaże za kilka lat :D

Dlaczego ma się okazać za kilka lat? .... przecież to rozporządzenie funkcjonuje bez zmian od 1999 roku :ohmy: ..... a sorka z jedną zmianą w kwestii barier :woohoo:

Dzięki wszystkim za odpowiedź!
Podsumowując można powiedzieć iż stan graniczny nośności dla konstrukcji drogowej został określony jako ilość cyklicznych obciążeń o wielkości 100kN z możliwym udziałem do 20% osi 115kN.
Nie określono natomiast jednorazowego obciążenia, które spowoduje zniszczenie konstrukcji!
Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: konstrukcja nawierzchni i dopuszczalny nacisk osi 12 lata 1 miesiąc temu #2649

  • gość
  • gość Avatar
Tylko jak się ma wzrost naprężeń od wiekszego nacisku 115kN do sztucznego podniesienie liczy osi obliczeniowych 100kN przy tym samym poziomie naprężeń o tym pojęcia nie ma nikt a jak bedzie to się okaże za kilka lat :D

Dlaczego ma się okazać za kilka lat? .... przecież to rozporządzenie funkcjonuje bez zmian od 1999 roku :ohmy: ..... a sorka z jedną zmianą w kwestii barier :woohoo:

Dzięki wszystkim za odpowiedź!
Podsumowując można powiedzieć iż stan graniczny nośności dla konstrukcji drogowej został określony jako ilość cyklicznych obciążeń o wielkości 100kN z możliwym udziałem do 20% osi 115kN.
Nie określono natomiast jednorazowego obciążenia, które spowoduje zniszczenie konstrukcji!
Pozdrawiam

Dlatego okaze się za kilka lat bo nie ma typowych nawierzchni o nacisku 115kN są one projektowane indywidualnie na podstawie programów komputerowych zakupionych i testowanych poza granicami polski. Problem w tym ze mieć program a znać założenia to inna sprawa poza tym kazdy inżynier który ma łeb na karku wie ze założenia projektowe muszą być bezwzględnie spełnione podczas realizacji konstrukcji a tego się nie robi już w przypadku nawierzchni typowych opisanych w rozporzadzeniu 43. Tak więc projektowane nawierzchnie 115kN są poligonem doświadczalnym ale poligonem bardzo drogim bo badania nie były prowadzone na krótkich odcinkach obecnej sieci. Gdyby takowe były mielibyśmy polski katalog nawierzchni 115kN oraz polską opisaną metodologię ich projektowania a takowych nie ma.

Tak jest nawierzchnia 115kN jest projektowana jako zwiększenie cykliczności obciążeń na nawierzchni 100kN a nie dla większego obciązenia osi. Kazdy rozgarnięty inzynier który nie spał na konstrukcjach stalowych czy zelbetowych zauwazy ze projektowanie tych konstrukcji opiera się na zasadzie ze zniszczenie konstrukcji nie zalezy od cykliczności obciazeń a od wielkości tego obciążenia. Nawet projektowanie obiektów mostowych opiera się o wielkość obciązenia jego ustawienie na obiekcie a nie cykliczność obciążenia.
Droga to taka sama konstrukcja jak stalowa czy zelbetowa z tą róznicą ze pod konstrukcją jest grunt który włączony jest do przenoszenia obciążeń z nawierzchni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: konstrukcja nawierzchni i dopuszczalny nacisk osi 11 lata 8 miesiąc temu #2901

  • gość
  • gość Avatar
Jako uzupełnienie dyskusji polecam zapoznanie się z tym artykułem:
http://dsdik.wroc.pl/dsdik/ciekawostki.html
Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.122 s.