Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Konstrukcja Parkingu

Re: Konstrukcja Parkingu 11 lata 9 miesiąc temu #2865

  • Gość
  • Gość Avatar
Inżynierze Mamoń, czy Mamoniu, bo Miodek to ja nie jestem, walczysz z wiatrakami, niestety rzeczywistość jest taka, że wodę z parkingu trzeba przepuścić przez separator, czy to się komuś podoba czy nie. Ze względu na nasze narodowe niechlujstwo ustawodawca stworzył prawo ochrony środowiska które reguluje pośrednio te kwestie.
A w innych kwestiach z postu proponuję zajrzeć do mastera Wiłuna.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Konstrukcja Parkingu 11 lata 9 miesiąc temu #2866

  • Gość
  • Gość Avatar
Inżynierze Mamoń, czy Mamoniu, bo Miodek to ja nie jestem, walczysz z wiatrakami, niestety rzeczywistość jest taka, że wodę z parkingu trzeba przepuścić przez separator, czy to się komuś podoba czy nie. Ze względu na nasze narodowe niechlujstwo ustawodawca stworzył prawo ochrony środowiska które reguluje pośrednio te kwestie.
A w innych kwestiach z postu proponuję zajrzeć do mastera Wiłuna.

I tu się mylisz bo prawo mówi o dopuszczalnych wartościach związków ropopochodnych z wody spływającej. Problem w tym ze takich wartości nie da się przewidziec skoro nie ma inwestycji natomiast ilość substancji ropopochodnych z dróg krajowych w 98% nigdy nie przekroczyła wartości granicznych wynikających z przepisów. Idz sobie do najblizszej GDDKiA i wyciagnij sobie te badania były robione kilka lat temu. Tylko ze projektanci sa tak leniwi ze nie chce im się tego zrobic i zeby miec problem z głowy walą separatory w miejscach w których nigdy nie powinny byc zlokalizowane i to nie z powodu przepisów ale z powodu swojego lenistwa. Woda wprowadzana do gruntu ma mieć określone parametry czystosci wynikające z ilości zanieczyszczeń i zeby pokazac ze takie zanieczyszczenia będą trzeba zrobić analize ale projektant jej nie robi ba nawet nie chce się jemu sięgnac do badań jakie robione były przez GDDKiA. Gdyby za głupoty w stosowaniu separatorów w miejscach niepotrzebnych a więc po badaniu wody na zawartość granicznych zwiazków płacili projektanci a zarządcy dróg egzekwowali je kazdy projektant 100raz zrobiłby analize niż raz w ciemno zastosował separator. Tylko ze zarządca nie chce dobijać projaktantów bo to kolesie którzy należą do tych samych izb samorzadowych.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Konstrukcja Parkingu 11 lata 9 miesiąc temu #2867

  • Gość
  • Gość Avatar
Rzeczywiście nie znam tych badań, jednak dla większości postępowań przed wydaniem decyzji o PnB trzeba uzyskać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji przedsięwzięcia, podejrzewam, że i w tym wypadku Inwestor uzyskał taką i ona powinna regulować te kwestie. Rzeczywistość jest taka, że decyzje są dziełem ekspertów od ochrony środowiska, rzadko kiedy drogowcy sami opracowują takie ekspertyzy, opierają się na doświadczeniu i wiedzy eko terrorystów, którzy w swoich raportach piszą o konieczności zaprojektowania urządzeń ochrony środowiska na wypadek awarii, katastrofy np. cysterny z paliwem. OK, rozumiem, że taka raczej się nie pojawi na parkingu osiedlowym, ale ekoterroryzm jest faktem i cieszę się, że nie tylko ja tak myślę... Póki co nie projektanci płacą za UOŚ i muszą wypełniać zapisy decyzji środowiskowych.
Może po kolejnym zlodowaceniu nadejdzie pora na zdrowy rozsądek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Konstrukcja Parkingu 11 lata 9 miesiąc temu #2868

  • Gość
  • Gość Avatar
Ja bym się tu nie czepiał projektantów, bo zdecydowana większość których znam mówi wprost, że stosowanie separatorów na drogach nawet krajowych to głupota i marnowanie pieniędzy, bo nigdy stężenie zanieczyszczeń nie przekroczy wymagań normy (chyba że się rozwali cysterna, ale tu i tak separator niewiele pomoże, bo zatrzyma tylko pierwszą falę, a reszta sobie spłynie przez obejście hydrauliczne). Tyle, że często uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego bez separatora jest mało prawdopodobne.
Z autopsji miałem przypadek, w którym inwestor (GDDKiA) dysponował badaniami, które wykazywały, że odprowadzane z drogi wody nie przekraczają dopuszczalnego normą stężenia substancji ropopochodnych i separator nie jest potrzebny. Pomimo tego w pozwoleniu wodnoprawnym na zrzut wód nakazano im zastosowanie separatorów. GDDKiA się odwołała i w końcu postawiła na swoim, ale trwało to kilka miesięcy.
Niestety nie każdy ma tyle czasu by przepychać się z urzędami. Gdy inwestor jest kumaty to można próbować, ale najczęściej trafia się na takiego, którego nie obchodzi, że ktoś inny zażądał separatora na wyrost, tylko dowali projektantowi kary umowne za opóźnienie w projekcie o te kilka miesięcy przepychanek. Więc nikt nie jest głupi, da separator dla świętego spokoju i kończy projekt w terminie zamiast się bujać kilka miesięcy z urzędami i jeszcze potem kary umowne płacić.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Konstrukcja Parkingu 11 lata 9 miesiąc temu #2869

  • Gość
  • Gość Avatar
Nie trzeba bedzie czekac do kolejnego zlodowacenia.Wystarczy brak pieniedzy a te istniejące przestaną być konserwowane jak równiez projektowanych zabraknie. Wystarczy tylko jedno, kary i to wysokie za marnotrawstwo pieniedzy w miejscach w których separatory nie są potrzebne a wówczas z zabawy w wiedzę na temat zanieczyszczeń z dróg zrobi się myslenie. Człowiek jest jak dziecko jak go się nie ukarze to niczego się nie nauczy a kary muszą być dotkliwe i wysokie zeby projektanci i urzędnicy odczuli co znaczą publiczne pieniadze.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.122 s.