Witam
Pozwolę sobie się nie zgodzić z przedmówcą
NK praktycznie obejmuje tylko wytyczne opracowania Analizy Kosztów i Korzyści (ekonomicznej i finansowej) z zastosowaniem do obliczeń na etapie pozyskiwania środków z UE. Dla CUPTu to Biblia
Natomiast odnosząc się do meritum: kryteria mogą być z grubsza opisane dla dróg krajowych w Stadiach Dokumentacji które obowiązują GDDKiA (inni zarządcy czasami się nimi wspierają).
Co do kształtowania przebiegu to sugeruję zapoznać się z zapisami Miejscowych Planów ZP i Studiów Uwarunkowań KZP w których mogą być zapisane propozycje przebiegów obwodnic. Oczywiście wcale to nie znaczy, że obwodnica musi się w taką rezerwę wpisywać .
Reszta to analiza różnego rodzaju uwarunkowań terenowych, technicznych, społecznych, ekologicznych (teraz mam wrażenie że najważniejsze), popytu/ruchu, ekonomicznych (wskazanych na początku) itp.
Pozdrówka