Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Pochylenia poprzeczne na krzywej esowej

Pochylenia poprzeczne na krzywej esowej 12 lata 3 dni temu #2758

  • zielarz
  • zielarz Avatar
Witam,
jestem studentem, zatem dopiero się uczę, dlatego prosiłbym o wyrozumiałość.

Projektuję rondo o prędkości na wlocie powyżej 70 km/h, stąd stwierdziłem, że dla pewności aby mi ludzie zmniejszyli prędkość poza ustawieniem znaku o ograniczeniu prędkości, wprowadzę krzywą esową. Na jezdni dochodzącej do ronda, mam pochylenie daszkowe 2%.

Moim pytaniem jest, czy przez całą długość krzywej esowej mogę prowadzić takie samo pochylenie jak na odcinku prostym w planie mojego wlotu, czyli 2 %? Czy też raczej z jakichś względów wypadałoby raczej zmieniać to pochylenie?

Generalnie po przeliczeniu promieni łuków zastosowanych do wykonania krzywej esowej z względu na wywrócenie, zarzucenie i komfort jazdy, jeśli bym zastosował na łukach pochylenie 2% skierowane tak jak na odcinku prostym w planie, to pierwszy łuk bylby pokonywany komfortowo z prędkości pięćdziesięciu parę km/h, drugi trzydziestu paru, czyli generalnie z tego względu mi by się wydawało wszystko oka, skoro te warunki są spełnione, ale możliwe, że patrze na to jakoś źle

Z góry dziękuję za pomoc bardziej doświadczonych forumowiczów,
Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.102 s.