Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Prędkość miarodajna a klasa drogi

Prędkość miarodajna a klasa drogi 10 lata 4 miesiąc temu #3737

  • qwertyuiop
  • qwertyuiop Avatar
Witajcie
Posiadam następujące dane do projektowania: droga kl techn G.
Obliczona krętość globalna odcinka 8st/km co każe przyjąć Vm=110km/h. Z uwagi, że różnica między Vp a Vm nie może być większa niż 20km/h wypada przyjąć Vp=90km/h. Z kolei dla dróg klasy G Vpmax=70km/h.
Co zrobić? Podnieść klasę drogi do GP?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Prędkość miarodajna a klasa drogi 10 lata 4 miesiąc temu #3739

  • qwertyuiop
  • qwertyuiop Avatar
Hmm.. a nie robisz tego odwrotnie? Dla kat. G przyjmij najpierw prędkość projektową 70km/h i wyjdź od tego. Wtedy dla krętośći <80st/km możesz przyjąć Vm=90km/h dla przekroju 6,0m z utw. poboczami lub bez utw. poboczy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Prędkość miarodajna a klasa drogi 10 lata 4 miesiąc temu #3748

  • qwertyuiop
  • qwertyuiop Avatar
Zadanie to przebudowa istniejącej drogi z wyjściem poza pas drogowy i poszerzeniem pasów ruchu do 3,5m.


PS. Mam nadzieję, że poza terenem zabudowy nikt już utwardzonych poboczy o szerokości 2,0m nie projektuje.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Prędkość miarodajna a klasa drogi 10 lata 3 miesiąc temu #3782

  • qwertyuiop
  • qwertyuiop Avatar
Ciekawy problem poruszyłeś, widzę że przepisy nie przystają do rzeczywistości. Sam nie wiem jak do tego podejść.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Prędkość miarodajna a klasa drogi 10 lata 2 miesiąc temu #3810

  • qwertyuiop
  • qwertyuiop Avatar
Zadanie to przebudowa istniejącej drogi z wyjściem poza pas drogowy i poszerzeniem pasów ruchu do 3,5m.


PS. Mam nadzieję, że poza terenem zabudowy nikt już utwardzonych poboczy o szerokości 2,0m nie projektuje.

Jak masz wyjśc poza pas drogowy (tak powinno następować prawidłowe projektowanie) to zwiększasz krętość co powoduje zmniejszenie predkoci miarodajnej do takiej wartości aby Vm nie była wieksza niz 20km/h od Vp. Wprowadzasz łuki lub zwiększasz istniejące kąty zwrotu trasy tak aby osiagnać krętość z zakresu 80-160 lub lepiej 161-240 i wtedy masz warunek spełniony.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.219 s.