Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Projektowanie niwelety drogi

Projektowanie niwelety drogi 7 lata 11 miesiąc temu #2271

  • 1ny
  • 1ny Avatar
Witam wszystkich drogowców !

Chciałbym dowiedzieć się w jakim przypadku załom niwelety jezdni drogi nie musi być wyokrąglony krzywą wklęsła lub krzywą wypukłą ? Mam na myśli algebraiczną różnice sąsiednich spadków, bo chyba od niej zależy konieczność stosowania wyokrągleń załomów niwelety jezdni drogi ? Czy mogę liczyć na tego typu informacje ?

Z góry dziękuję za pomoc !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Projektowanie niwelety drogi 7 lata 11 miesiąc temu #2273

  • 1ny
  • 1ny Avatar
Wyokrąglanie zalezy miedzy innymi od predkosci projektowej, ktora ma wplyw na promien wyokraglenia(paragraf 24 Rozporządzenia ministra) oraz od pochylenia.

Wyokrąglamy jesli "ws" jest wieksze od 3cm.
T=R/2*(i1+-i2)
ws=T^2/2R
+w pierwszym wzorze jezli pochylenia sa w przeciwnym kierunku,- natomiast jesli w tym samym
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Projektowanie niwelety drogi 7 lata 11 miesiąc temu #2277

  • 1ny
  • 1ny Avatar
W nawiązaniu do zapytania, upraszczając można zastosować regułę:
- dla dróg G i wyższych, gdy "omega" jest większa/równa 0,5 stopnia = wyokrąglić
- dla dróg Z i niższych, gdy omega jest większa/równa 1 stopień = wyokrąglić
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Projektowanie niwelety drogi 7 lata 11 miesiąc temu #2279

  • 1ny
  • 1ny Avatar
drodzy drogowcy, skąd te informacje? (chyba takie raczej "zwyczajowe" albo wg starych, nieaktualnych wytycznych do projektowania) :P
niby ok, ale rozporządzenie nie mówi o tym, kiedy wyokrąglać a kiedy nie :)
pozdr.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Projektowanie niwelety drogi 7 lata 11 miesiąc temu #2280

  • 1ny
  • 1ny Avatar
drogtop co masz na myśli pisząc "omega"? jaki to jest parametr geometrii pionowej? O jakich stopniach piszesz? Przy niwelecie (i nie tylko :D ) drogowcy operują procentami.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Projektowanie niwelety drogi 7 lata 11 miesiąc temu #2284

  • 1ny
  • 1ny Avatar
Witam,
ja stosuję zasade dla dróg w miastach (takie przewaznie projektuje), że wyokraglam jesli mamy roznice zalomow 1 procent lub wiecej (raz bedzie to oczywiscie i1 + i2, a raz i1-i2). Jest jeszcze druga szkola, ktora wyokrągla lukami jesli strzalka jest wieksza niz 3cm. Ja się bardziej trzymam tez zasady zeby robic maksymalnie długie odcinki o jednym pochyleniu (czasami widze niwelety połamane co 20m... bez komentarza).
I jeszcze uwaga, zeby przy tych łukach weryfikoac zawsze pochylenia jakie mamy, i jesli nie bedziemy w stanie zapewnic odpowiedniego pochylenia to lepiej nie robic luku tylko załom. A jesli już łuk to oczywiscie wpusty (jesli je projektujemy) w najnizszym punkcie (bo o tym czasem ludzie zapominaja, dajac w środku łuku wpust.. a to nie zawsze jest najniższy punkt przeciez).
pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.216 s.