no wlasnie o tym mowie, ze jesli sa jakies zjazdy to nierobi sie oddzielnych projektow dla kazdego zjazdu, tylko to idzie w całości z całą drogą. Po drugie ZRID dotyczy tylko dróg publicznych, Po trzecie jesli projektuje sie nowa droge to obowiazkeim projektanta jest zapewnienie dojazdu do działek/posesji (zatem wykonuje się zjazdy ale w ogolnym opracowaniu drogi a nie pokolei kazdy zjazd tzreba uzgadniac i uzyskiwac pozwolenie na budowe)
Zgodnie z interpretacjami wydanymi na podstawie definicji
zjazdu zawartej w ustawie o drogach publicznych (Dz.U.07.19.115 ), do której literalnie podchodzą niektóre organy wydajace ZRID cyt.:
Art. 4. Użyte w ustawie określenia oznaczają:
[..]
8)zjazd - połączenie drogi publicznej z nieruchomością położoną przy drodze, stanowiące bezpośrednie miejsce dostępu do drogi publicznej w rozumieniu przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
[..]
to czasem wymagaja aby były niejako 2 opracowania :
1. drogi
2. zjazdów (oczywiście łącznie dla wszystkich)
gdyż ZRID zgodnie ze specustawą dotyczy dróg publicznych, a skoro zjazdy nie stanową drogi publicznej to dla nich należałoby usyskać oddzielne pozwolenia na budowę zgodnie z Prawem budowlanym (w przypadku budowy zjazdów) lub zgłoszenia (w przypadku przebudowy, remontu zjazdów). Dodatkowo w przypadkach gdy droga przebiega przez obszary różnych powiatów - to dla zjazdów nalezałoby usyskać pozwolenia/zgłoszenia w różnych starostwach.
To czywiście zależy od organu wydającego ZRID - bo czasem wydają go nie wymagając wyłaczenia z zakresu ZRID zjazdów. Można również sprobowac zastosować inne nazewnictwo w projekcie tj. wjazd a nie zjazd