Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Zjazd publiczny z drogi gminnej

Zjazd publiczny z drogi gminnej 12 lata 4 miesiąc temu #2210

  •  Avatar
Witam wszystkich foromowiczów
Mam pewien kłopot. Pracuję w Urzędzie Gminy. Mam wydać decyzję z warunkami technicznymi dla zjazdu z ulicy gminnej na teren projektowanego PAWILONU HANDLOWO – USŁUGOWEGO. Moje pytanie jest następujące, ile powinny wynosić promienie łuków kołowych mających na celu wyokrąglenie wjazdu. Ze zjazdu będą korzystać samochody osobowej jak i TIRY które będą dostarczać zaopatrzenie. Prosiłbym o konkretną odpowiedź.
Z góry dziękuję…
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Zjazd publiczny z drogi gminnej 12 lata 4 miesiąc temu #2211

  •  Avatar
Witam. Najlepiej, jak dowiesz się, jakim najwiekszym pojazdem będą dowożone towary. Na podstawie jego parametrów bedziesz wiedział, jaki powinien być promień skrętu. Dodatkowo dobrze jest sprawdzić przejezdność (wyznaczyc korytarz ruchu) w programie jak autoturn. Poza tym dobrze jest zalecic wykonanie na zjeździe tzw. podwójnych promieni skrętu- główny 5,0m dla samochodów osobowych a drugi dla tirów (np. 12m). Powierzchnię między promieniami należy wyróżnić kolorystycznie i wysokościowo, tak, aby z większego promienia mógł korzystać tylko samochód ciężarowy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Zjazd publiczny z drogi gminnej 12 lata 4 miesiąc temu #2214

  •  Avatar
Skoro jest to decyzja o zezwoleniu na lokalizację zjazdu to powinna się ograniczać do ustalenia jego lokalizacji. Ustawa mówi również o określeniu parametrów technicznych zjazdu, ale powinno się to ograniczyć tylko do określenia typu zjazdu (indywidualny/publiczny) oraz ew. szerokości (tak jest w większości dostępnych wzorów decyzji). Natomiast reszta to sprawa projektanta, w końcu budowa zjazdu jako "mega inwestycja" wymaga pozwolenia na budowę i projektu bud. wykonanego przez uprawnionego projektanta. Ponadto taki projekt, przed uzyskaniem pozwolenia na budowę, musi być jeszcze uzgodniony z zarządcą. Wtedy możesz wszystko sprawdzić. Jeśli podejrzewasz, że zjazd może wymagać np. budowy dodatkowych pasów na drodze, możesz poprosić projektanta o dodatkowe informacje/obliczenia/prognozy ruchu itp. jeśli nie ma dostatecznych w projekcie.
Nie próbuj zastępować projektanta, w końcu to on ma uprawnienia, a Ty nie musisz.
pozdr
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Zjazd publiczny z drogi gminnej 12 lata 4 miesiąc temu #2216

  •  Avatar
WWC ma rację.
Najbardziej wkurzające jest jak urzędnik próbuje wejść w rolę projektanta.
A Prawo Budowlane jasno określa prawa i obowiązki urzędnika.

Pzdr.
S.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Zjazd publiczny z drogi gminnej 12 lata 3 miesiąc temu #2228

  •  Avatar
Tutaj kwestia tyczy się również naszego starego rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 14 maja 1999r. paragraf 77 i 78.
Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Zjazd publiczny z drogi gminnej 12 lata 3 miesiąc temu #2232

  •  Avatar
Witam wszystkich foromowiczów
Mam pewien kłopot. Pracuję w Urzędzie Gminy. Mam wydać decyzję z warunkami technicznymi dla zjazdu z ulicy gminnej na teren projektowanego PAWILONU HANDLOWO – USŁUGOWEGO. Moje pytanie jest następujące, ile powinny wynosić promienie łuków kołowych mających na celu wyokrąglenie wjazdu. Ze zjazdu będą korzystać samochody osobowej jak i TIRY które będą dostarczać zaopatrzenie. Prosiłbym o konkretną odpowiedź.
Z góry dziękuję…
aż strach mnie ogarnia co za beton pracuje w urzędach
dziecinko po pierwsze droga gminna nie jest w wykazie dróg 100kN więc typowy "tir" nie ma prawa znaleźć się na tej drodze gminnej oraz tym zjeździe po drugie warunki zabudowy wydane na pawilon nigdy nie powinny być wydane a jeżeli to wystepujący powinien być poinformowany ze drogi są określonej nośności i zadne "tiry" nie mają prawa dojechac do tego pawilonu. Jest to podyktowane tym ze gdyby pastwo miało wszystkie drogi po których poruszałyby się samochody ciężarowe "tiry" to koszty utrzymania nawierzchni tych dróg byłyby tak wielkie ze państwo nie udzwignęłoby ich dlatego tworzy się sieci dróg przy których lokalizuje się inwestycje do których dojeżdżają "tiry" a po reszcie sieci poruszają się pojazdy cięzarowe o mniejszych naciska na oś a tym samym drogi w budowie i utrzymaniu samej nawierzchni są mniejsze.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.149 s.