Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Światła w dzień

Re: Światła w dzień 12 lata 1 miesiąc temu #2501

  • Anna X
  • Anna X Avatar
Anna X napisał:
Napisałam ci informacje z pierwszej ręki, powinno ci wystarczyć
Wypowiedz osoby nieodpowiedzialnej za wprowadzanie poprawek do ustaw na pewno jest z pierwszej reki.
Tu masz stanowisku rządu japońskiego

http://www.dadrl.org.uk/docs/JapgovtHyodo.pdf
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Światła w dzień 12 lata 1 miesiąc temu #2502

  • Anna X
  • Anna X Avatar
Tak. Zapewne Kiminori Hyodo z Koito Europe Technical Center jest przedstawicielem rządu japońskiego.
Poza tym zmieniasz temat. Cały czas była mowa o faktycznej przyczynie wycofania nakazu w Austri podanej przez austriacki rząd.

Poza tym nie wiem po co drążysz ten temat skoro i tak nikt nie udowodnił, że światła zwiększają liczbę wypadków ani że zmniejszają.

Poza tym ciekawą stronę podałaś. Znajdujemy w niej:

Bułgaria - wzrost liczby zabitych w 2006, 2007 i 2009. interesuje ich tylko 2007 a nie zastanawiają się co było przyczyna w innych latach?

[i:1fk7pvf5]Austria: since Daytime Running Lights were banned on 1 January 2008, less accidents for road users have been reported:
minus 5% fatalities
minus 25% biker-accidents[/i:1fk7pvf5]
Typowy spadek. W przypadku rowerzystów należy sprawdzić czy przypadkiem infrastruktura się znacznie nie poprawiła?

Austria - pokazują wzrost w 2007 a przepis wprowadzono w 2005. Dlaczego nie wzięli pod uwagę roku 2006? Może dlatego, że nie było wzrostu?

[i:1fk7pvf5]SPAIN - decreased number of death bringing accidents down by 13%! No DRL required during all year![/i:1fk7pvf5]
A czy w Hiszpanii występuje typowa zima? Dodatkowo nie było żadnych zmian w przepisach DRL to o czym to ma świadczyć?

[i:1fk7pvf5]DENMARK and FINLAND - a tragedy! 40% (!!!) more dead people on the roads this year. DRL are mandatory for many years.
SWEDEN - increased number of tragic accidents by 7,3%. Sweden does not even need a comment.[/i:1fk7pvf5]
Przepis wprowadzono dużo wcześniej a dopiero teraz światła przyczyniły się do wzrostu?

[i:1fk7pvf5]ITALY - decreased number of accidents by 4,3%. DRL are required only outside of the cities. But Italy's got a lot of multi-lane freeways. On these roads head-on accidents can't happen.
[/i:1fk7pvf5]Czemu sugerują , że światła wpływaja tylko na zderzenia czołowe? Poza tym to kraj, w którym również nie wystepuje typowa zima.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Światła w dzień 12 lata 1 miesiąc temu #2504

  • Anna X
  • Anna X Avatar
Nie napisałam, że on jest z rządu.
Jak można przeczytać, prezentuje stanowisko rządu japońskiego.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Światła w dzień 12 lata 3 tygodni temu #2558

  • Anna X
  • Anna X Avatar
Trzeba z tym skończyć . To jest świństwo. Benzyna po 6 . Akumulatory , klima , radio wyłącz. Co za *** kraj i posłowie!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Światła w dzień 12 lata 2 tygodni temu #2614

  • Anna X
  • Anna X Avatar
te całe wasze dywagacje wyzszości świąt wielkanocy nad bozego narodzenia są nic nie warte

podstawową funkcją świateł jest oświetlenie drogi kierującemu drugorzędną funkcją jest informowanie innych kierujących o tym ze na przeciwnym pasie ruchu znajduje się pojazd. zauważcie ze informowanie ze pojazd znajduje się na przeciwnym pasie jest potrzebne tylko w przypadku manweru wyprzedzania i własnie podstawą wprowadzenia świateł w dzień było dostrzezenie pojazdu podczas ewentualnego manewru wyprzedzania i oceny odległości. problem w tym ze ktoś kto formułował te założenia nie przewidział jednej banalnej rzeczy ze ludzkie oczy nie sa w stanie dostrzeć głębi a więc odległości bez punktu odniesienia. owszem są w stanie ocenić czy obiekt dany się zbliża lub oddala ale taka ocena musi trwać pewien czas (sek).
problemu świateł w dzień nie byłoby nigdy gdyby nie jeden podstawowy problem a więc założenie ze światła zmniejszą wypadkowość w zakresie zderzeń czołowych które powstaja podczas manewru wyprzedzania (nie liczę tych co zasłabną).
tylko ze problem wypadkowości podczas manewru wyprzedzania nie bierze się z braku wczesnego dostrzeżenia samej sylwetki pojazdu bo zderzenia czołowe nie mają miejsca na odcinkach o dużej widoczności (ponad 500m) ale z tego ze kwiat polskich inzynierów projektantów z uprawnieniami stosuje podczas projektowania oznakowania poziomego odległość widoczności na wyprzedzanie zmniejszoną o połowę.
w polskich przepisach drogowych istnieją w dwóch róznych rozporzadzeniach dwie różne wartości odległości widoczności na wyprzedzanie

pierwsze rozporzadzenie: rozporządzenia w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie par. 169 ust. 2

drugie rozporzadzenie: na podstawie rozporzadzenia w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych punkt 7.3 tabela 7.2

to zobaczmy co mówią oba rozporzadzenia i jakie podają wartości dla tych samych prędkości co prawda róznie nazwanych
prędkość [km/h] 100 90 80 itd.
(pierwsze rozporządzenie) warunki techniczne [m] 600 550 500 itd.
(drugie rozporządzenie) znaki i sygnały [m] 300 270 240 itd.

widac wyraźnie ze odległość widoczności na wyprzedzanie w przypadku rozporzadzenia drugiego o znakach jest zmnieszona o połowę w stosunku do rozporzadzenia o warunkach technicznych dla dróg. inżynierowie w polsce stosują odległości widoczności na wyprzedzanie z drugiego rozporzadzenia a wię te krótsze o połowę dlatego ze gdyby zastosowali wartości z pierwszego rozporzadzenia na drogach bez korekty geometrii a więc zostając w pasie drogowym tak jak obecnie wykonuje się tzw. modernizacje to wówczas na całej długości takiej drogi musiałaby być linia podwójna ciagła a więc zakaz wyprzedzania.
stosowanie o połowę krótszych odległości widoczności na wyprzedzanie daje ładny obraz drogi bo zwieksza ilość odcinków z możliwością wyprzedzania ale jest śmiertelną pułapką dla kierowców.
jak ktoś jest chetny może wziac sobie wzór na odległośc widoczności na wyprzedzanie i policzyć je i wówczas te odległości z wzoru pokryją się z wartościami podanymi w pierwszym rozporzadzeniu które to wartości nie są na drogach stosowane bo są niewygodne dla zarządców dróg

ktoś kto lobbował za wprowadzeniem świateł podczas jazdy w dzień albo :
1. wiedział o tym o czym jestem przekonany bo profesorki z uczelni polskich które kręcą się przy miniesterstwie infrastruktury brały udział w pisaniu obu rozporządzeń ze stosowane są zbyt krótkie odległości widoczności na wyprzedzanie
2. nie miał kopletnie pojęcia o tym a myslał ze problem lezy w widoczności pojazdu więc wpadł na pomysł zeby wprowadzić światła w dzień

ot cały problem świateł w dzień
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Światła w dzień 12 lata 2 tygodni temu #2632

  • Tom01
  • Tom01 Avatar
ktoś kto lobbował za wprowadzeniem świateł podczas jazdy w dzień

A ja myślę, że mało kogo z lobbujących, czyli firmy z branż petrochemicznej i elektrotechniki samochodowe obchodzi widoczność, oznakowanie poziome i geometria drogi.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.140 s.