Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach

Re: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach 13 lata 4 miesiąc temu #1524

  • H4 na mostach?
  • H4 na mostach? Avatar
Nie porównujcie Polski do Irlandii i GB bo tam jest trochę inny klimat (5 cm śniegu powoduje paraliż transportu w kraju) oraz do krajów skandynawskich gdyż tam i klimat jest inny i natężenie ruchu jakby z naszych dróg wojewódzkich/powiatowych. Jeżeli musimy się porównywać to do Niemiec, Austrii, Szwajcarii.
Oczywiście, że powodem kontaktu pojazdu z barierą jest zawsze awaria/błąd i to nie ulega wątpliwości
ale ponieważ tych pierwotnych przyczyn takich zdarzeń nie uda się wyeliminować lub koszt byłby horrendalny postanowiono zabezpieczać drogi w przypadku wystąpienia takiego niekorzystnego zdarzenia. Jednym z takich zabezpieczeń są bariery ochronne. Nie powtarzajcie "oczywistej oczywistości", że nikt przy zdrowych zmysłach nie postawi wszędzie barier H4 (względy ekonomiczne).
Mosty i obiekty inżynierskie stanowią jednak znikomy procent sieci drogowej a poważne wypadki na nich powodują duże koszty (również poprzez blokowanie ruchu bez możliwości objazdu) oraz b. często ofiary. Najbardziej zagrożone są ze zrozumiałych względów (średnie prędkości, gęstość ruchu oraz udział pojazdów ciężkich) są obiekty na autostradach i drogach szybkiego ruchu.Tylko przyjmując takie założenia można dyskutować nad postawiona tezą.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach 13 lata 4 miesiąc temu #1525

  • H4 na mostach?
  • H4 na mostach? Avatar
Autostrady i drogi szybkiego ruch są bez dwóch zdań bezpieczniejsze nie jedno jezdniowe drogi wojewódzkie bądź krajowe (szczególnie te starszej daty) o dużym natężeniu ruchu i sporym udziale pojazdów ciężarowych.

Przy projektach autostrad i dróg ekspresowych drogi przecinające (wiadukt nad) maja zazwyczaj zmieniona geometrie (odpowiednie nachylenia niwelety, odpowiednia widoczność itp ) przy dojeździe do węzła/przejazdu wiec zaistnienie wypadku również dużo mniejsze.

Problemem, moim skromnym zdaniem, są właśnie jedno jezdniowe drogi krajowe/wojewódzkie prowadzące ruch o dużym natężeniu ruchu. Projektowane ileś tam lat temu, wymagające modernizacji chociażby pod względem bezpieczeństwa ruchu drogowego, o niedostosowanej geometrii itp.

Wskaźnik cena do korzyści byłby dobrym odnośnikiem przy instalacji barier ale jak to wyliczyć nie bardzo wiem hehe. Lata analiz i jesteśmy w domu. Zawsze można skorzystać z przykładów zagranicznych. ja podałem przykład UK bo ten mi jest znany.

pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach 13 lata 3 miesiąc temu #1544

  • H4 na mostach?
  • H4 na mostach? Avatar
Dramatyczny wypadek we Wrocławiu - tir spadł z wiaduktu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach 13 lata 2 miesiąc temu #1630

  • H4 na mostach?
  • H4 na mostach? Avatar
Do poważnego wypadku doszło wcześnie rano na Bielanach. Samochód marki bmw wypadł z jezdni, ściął barierki i spadł z wiaduktu na Słowackiego.

Jak to sie stało? Jakie bariery postawiono na wiadukcie?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach 13 lata 2 miesiąc temu #1640

  • H4 na mostach?
  • H4 na mostach? Avatar
Do tragedii doszło w czwartek rano w miejscowości Zawada w gminie Kłomnice. 49-letni kierowca malucha wpadł w poślizg na moście i wjechał do rzeki. Próbowali go ratować świadkowie wypadku, ale nie udało się. Już wiadomo, że w aucie nie było pasażera

Czy na mostach powinny być odpowiednie bariery ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: bezpieczeństwo na mostach/wiaduktach 13 lata 2 miesiąc temu #1643

  • H4 na mostach?
  • H4 na mostach? Avatar

Czy na mostach powinny być odpowiednie bariery ?

Tego typu pytania raczej wiele do dyskusji nie wnosza.
Jakie bariery postawiono na wiadukcie?

N2-ka powstrzymuje samochod o wadze 1.5t uderzajacy w bariere przy predkosci 100km/h.

Przy tego typu pytaniach zalecam kontakt z zarzadca drogi. Tak na chlopski rozum to zarzadcy powinni prowadzic rejestr barier drogowych na ich odcinkach drog. Byloby to pomocne przy planowaniu zabiegow utrzymaniowych. Czy to robia? Tez pytanie do nich.

Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.169 s.