Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Nowa bariera H2

Re: Nowa bariera H2 7 lata 11 miesiąc temu #3368

  • Arek
  • Arek Avatar
Np. H2/W2/A. W Polsce tylko jedna firma produkuje ten typ bariery.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Nowa bariera H2 7 lata 11 miesiąc temu #3369

  • Arek
  • Arek Avatar
Mozesz podac szczegoly?
Ile kg/mb?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Nowa bariera H2 7 lata 11 miesiąc temu #3374

  • Arek
  • Arek Avatar
Witam ponownie.
Po kolejnych testach wiem, ze bariera ma parametry H2,W2-W3,A.
Koncepcja jest taka, ze ma 2 niezalezne stopnie dzialania.
Pierwszy na pojazdy male. Drugi na ciezkie.
Niezalezne stopnie dzialania oznaczaja, ze niewazne jak sztywny bedzie drugi stopien w pierwszym bedzie zawsze ASI A.
Teoretycznie w zaleznosci od sztywnosci slupkow drugi stopien moze byc H4b.
Slupki sa co 4m a mb bariery ma mase 43 kg bez kotew.

Pozdrawiam.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Nowa bariera H2 7 lata 11 miesiąc temu #3377

  • Arek
  • Arek Avatar
bariery o szerokości pracującej W2 są o wiele bardziej niebezpieczne dla samochodów osobowych niz bariery o większych szerokościach pracujących. W Europie Zachodniej (która testuje bariery juz prawie od dwudziestu lat) większość stosowanych barier ma W=4 i W=5 ( w ten sposób zabezpiecza się pasażerów samochodów osobowych przed poważnymi uszkodzeniami ciała wynikającymi z uderzenia w sztywna barierę. Zmniejszanie szerokości pracującej ma jakikolwiek sens tylko sporadycznie np przy wjazdach i wyjazdach z tuneli.
Symulacje komputerowe niestety nie są miarodajne dla stosowania barier na drogach , gdyż ich wyniki często odbiegają od wyników testów w realu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Nowa bariera H2 7 lata 11 miesiąc temu #3378

  • Arek
  • Arek Avatar
Witam.
O tym czy bariera jest bezpieczna czy nie dla samochodow osobowych decyduja wskazniki bezpieczenstwa takie jak ASI czy THIV a nie szerkosoc pracujaca.
Oczywiscie jedno wynika z drugiego ale osiagniecie ASI A dla W3 czy nawet W2 to nie problem.
Analizy numeryczne obarczone sa bledem jak napisales ale bez przesady mozna na ich podstawie wnioskowac o jakosci barier. Nie stac mnie na przeprowadzenie testow rzeczywistych za kilkadziesiat tys. euro.
Chodzilo mi bardziej o pomysl i uwiarygodnienie go symulacjami. Oczywiscie nic nie zastapi rzeczywistych testow jak zauwazyles.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: Nowa bariera H2 7 lata 11 miesiąc temu #3379

  • Arek
  • Arek Avatar
Ktos mi mowil, ze w nowej normie 1317 jest zapis, ze mozna przeprowadzac symulacje numeryczne.
Nie znam szczegolow niestety bo nie mam dostepu do norm.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.220 s.