Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: ograniczenie dostępności !!

ograniczenie dostępności !! 14 lata 6 miesiąc temu #221

  • zdwgrzesiek
  • zdwgrzesiek Avatar
Krótkie wprowadzenie: działka przy drodze klasy Z, graniczy dodatkowo z drogą gminną o nawierzchni gruntowej, właściciel występuje o zgodę na lokalizację wjazdu indywidualnego lub publicznego z drogi klasy Z, zarządca odmawia (uzasadnienie ma 6 stron A4, i odnosi się do wszystkich zapisów z 43 i ustawy o drogach, mowa w nim o bezpieczeństwie, punktach kolizji, redukcjach prędkości i płynności ruchu itp.). SKO uchyla decyzję gdyż nie udowodniono że dodatkowy zjazd spowoduje zagrożenie BRD, oraz nie odniesiono się do kwestii dozwolonej maksymalnej ilości zjazdów oraz nie przeanalizowano natężenia ruchu gdyż stwierdzenie: natężeń ruchu jako średnie 7tys. poj./dobę przy 28% udziale pojazdów ciężarowych jest mało precyzyjne.
Przypadek nie jest odosobniony i można go modyfikować np. :w MPZP założono obsługę działek przez drogi gminne ale nikt nie wie kiedy powstaną, a inwestor potrzebuje mieć dostęp najlepiej bezpośrednio z drogi G i to poza miejscem zgodnym z MPZP.:oops:
Jak udowodnić SKO że każdy dodatkowy zjazd to dodatkowe miejsce zagrożenia i ingerencji w swobodny bezpieczny potok ruchu?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: ograniczenie dostępności !! 14 lata 6 miesiąc temu #236

  • loras1
  • loras1 Avatar
Witam
Najlepiej uzasadnić to innymi wyrokami (co nie zmienia faktu że różne sądy różnie podchodzą do tych samych problemów...)
np
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/6FC4CEBB41
http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/B6494FB3B8
itd
Wiem że to dotyczy DK ale zjazdy spełniają taką samą funkcję na DW.
Wg mnie warto zacytować konkretne punkty uzasadnienia i wskazać ich źródło (nie jako stronę www ale jako wyrok NSA)
Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: ograniczenie dostępności !! 14 lata 6 miesiąc temu #240

  • loras1
  • loras1 Avatar
Najlepiej byłoby oprzeć się również o jakąś pracę naukową.
Podobno miała taka powstać u Mentorów wiedzy drogowej w Krakowie na Politechnice.
Chociaż nie wiadomo czy dla SKO prof. Tracz czy Gaca są autorytetami :) ja wątpię.
Ale takie opracowanie to zawsze jakaś pomoc merytoryczna i oparcie w dążeniu do poprawy bezpieczeństwa.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: ograniczenie dostępności !! 14 lata 6 miesiąc temu #243

  • zdwgrzesiek
  • zdwgrzesiek Avatar
Prof. Tracz na jednym ze szkoleń wspominał o takim opracowaniu.
Nie wiem tylko czy jest już gotowe i czy będzie udostępnione szerszemu gremium zainteresowanych?
Może najlepiej poinformowana "edroga" posiada taką wiedzę ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: ograniczenie dostępności !! 14 lata 6 miesiąc temu #248

  • loras1
  • loras1 Avatar
Praca badawcza poświecona wpływowi kontroli dostępności do dróg na bezpieczeństwo ruchu została już zakończona i aktualnie formułowane są zalecenia praktyczne, dla praktyki planistycznej. Zalecenia te będą opublikowane powinno to nastąpić w pierwszej połowie przyszłego roku. Natomiast szczegółowe wyniki analiz bezpieczeństwa ruchu w powiązaniu z dostępnością będą wcześniej publikowane w artykułach, m.in. w drogownictwie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Re: ograniczenie dostępności !! 14 lata 6 miesiąc temu #249

  • zdwgrzesiek
  • zdwgrzesiek Avatar
No i to są konkretne informacje. Czekam z niecierpliwością na te publikacje.
A drążąc temat dalej czy z SEWIK-u można wyodrębnić tylko zdarzenia powstałe na zjazdach lub na skutek wyjazdu z posesji?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Moderatorzy: Janusz Bohatkiewicz
Czas generowania strony: 0.129 s.